شناسهٔ خبر: 41234554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تشریک‌مساعی جمعی و ملی راه‌حل غلبه بر گرانی‌ها است

حجت‌الاسلام سالاری گفت: تشریک‌مساعی جمعی و ملی راه‌حل غلبه بر گرانی‌ها و عبور از وضعیت سخت اقتصادی کنونی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به گرانی‌های لجام‌گسیخته و وضعیت نابسامان بازار، اظهار داشت: عوامل بسیار زیادی بر این وضعیت بازار و گرانی‌های اخیر دخیل هستند.

وی افزود: عدم نظارت فعال و مستمر یکی از دلایلی است که سبب افزایش گرانی‌ها شده؛ چراکه فرصت‌طلبان با سوءاستفاده از شرایط و نفوذ و رسوخ در مناصب و منافذ مهم اختیار بازار را در دست گرفته و مطابق خواسته‌های خود آن را می‌چرخانند.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: نفوذی‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد التهاب در بازار افزون بر کسب سودهای بادآورده نارضایتی عمومی را در جامعه تقویت کنند و بدین طریق قدرت و کفایت مسؤولان در اداره امور کشور را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: فرصت‌طلبان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا با دامن زدن به مشکلات جامعه و نارضایتی‌های عمومی اعتماد مردم را از نظام اسلامی سلب کرده و مشارکت مردمی را در مواقع موردنیاز کاهش دهند تا به این طریق هر وقت که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: در این راستا مردم و مسؤولان باید دست در دست یکدیگر داده و با هوشیاری، آگاهی و با تشریک‌مساعی جمعی و ملی برای عبور از این شرایط سخت اقتصادی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید با شناخت اهداف و برنامه‌های فرصت‌طلبان و نفوذی‌های اقتصادی اجازه عرض‌اندام در جامعه را به آن‌ها نداده و با تقویت همدلی و همکاری بین خود زمینه گذر از این برهه از زمان و گرانی‌های اخیر را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در این زمینه وظیفه مسؤولان دوچندان است تا با تصمیمات مهم و کارشناسی شده اعتماد مردم را جلب کرده و با دوری از تصمیمات لحظه‌ای و اظهارنظرهای متفاوت و متناقض باعث التهاب و سردرگمی مردم نشوند.

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: مسؤولان و دولت محترم باید با برنامه و هماهنگ و با قاطعیت کامل در همه مراحل عمل کرده تا بدین طریق دست مفسدان و نفوذی‌های اقتصادی را از بازار کوتاه کنند./9314/ت310/ب1

نظر شما