شناسهٔ خبر: 41234344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاکسازی بیش از ۳۰ هزار تن نخاله در شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از پاکسازی بیش از ۳۰ هزار تن نخاله سطح شهر به همت شهرداری شوشتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: باتوجه به بافت قدیمی شوشتر و انجام مرمت‌ها، نوسازی‌ها و ساخت‌ و سازهای عمرانی عدیده، ساختمان‌های فرسوده که باعث به وجود آمدن کانون‌های قابل توجه نخاله در سطح شهر و محدوده‌های داخل شهر شده که پس از پیگیری‌های مکرر تصمیم به پاکسازی نقاط آلوده به نخاله در سطح شهر نموده و تاکنون چند منطقه به طور کامل پاکسازی شده است.

وی افزود: به طوری که در هر روز ٨٠ تا ٩٠ سرویس نخاله جابجا شده و درحالی که ٢۵ روز از اجرای این پروژه گذشته تا کنون چیزی حدود بیش از ٣٠ هزار تن نخاله از سطح شهر پاکسازی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: منطقه کوی نیرو، حاشیه رودخانه کارون، مناطق ساحلی، حاشیه نهر داریون و منطقه خانه‌سازی از مهمترین نقاطی است که در این برنامه قرار است پاکسازی شوند.

وی افزود: نخاله‌های ساختمانی نه تنها برای سلامت و امنیت شهروندان آثار زیانباری به دنبال دارند بلکه به سیما و منظر شهری نیز آسیب جدی وارد نموده و درمواردی حتی باعث ازدیاد خطر تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: بر اساس تبصره ۴ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است محل‌های مخصوصی که براساس نقشه تفصیلی شهر، خارج از محدوده شهری باشد را برای تخلیه نخاله و زباله و فضولات ساختمانی و مواد رسوبی و فاضلاب و نظایر آن‌ها تعیین کند و با انتشار آگهی به اطلاع شهروندان برساند.

وی افزود: اما مسؤولیت نخاله‌ها تنها به عهده شهرداری نبوده و بخشی نیز طبق ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند، بر عهده کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی است که مبادرت به عملیات ساختمانی و عمرانی می‌کنند و اشخاص حقیقی، شهرداری‌ها، ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا هر شخص حقوقی که مجری عملیات ساخت و ساز است باید شیوه‌نامه‌های جداسازی، ذخیره و انتقال نخاله‌های ساختمانی را رعایت کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما