شناسهٔ خبر: 41234319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان مطرح کرد:

لزوم حمایت نهادهای اجتماعی و موسسات خیریه از زنان زندانی

خرم‌آباد- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بر لزوم جلب حمایت نهادهای اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد، موسسات خیریه و وکلا از زنان زندانی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید پرویزپور امروز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مدیرکل و بانوان شاغل در اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی با موضوع عفاف و حجاب با اشاره به اینکه تمام ادیان و آئین‌ها و فرهنگ و تمدن‌ها به مساله حجاب پرداخته‌اند و در طراحی لباس ملل زنان همیشه دارای حجاب بوده‌اند، اظهار داشت: لذا هم دین و مذهب و هم ملیت و فرهنگ و تمدن حجاب را یک ارزش انسانی می‌داند.

وی افزود: اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی در مقوله حجاب به شأن و کرامت انسانی زن و هویت بخشی به زنان مسلمان در اجتماع توجه داشته است و حجاب را برای زنان همچون سپری می‌داند که او را در مقابل لغزش‌ها و آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه پایبندی به حجاب و عفاف روابط بین زن و مرد را در جامعه تنظیم می‌کند و هر دو جنس باید به حجاب ظاهر و عفت و پاکدامنی درون اعتقاد داشته باشند، تصریح کرد: یک زن به عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را چشم و دل پاک برای حضور در جامعه تربیت کند.

پرویزپور با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف جنگ نرم تبلیغاتی کشورهای غربی علیه ایران ایجاد روحیه بی اعتقادی و بی تفاوتی افراد نسبت به ارزش‌های دینی و اعتقادی است و تلاش می‌کنند با کم رنگ کردن مساله حجاب و عفاف و طرح موضوع حجاب اجباری و منافات آن با آزادی فردی خانواده را از درون دچار فروپاشی کند، افزود: چون این تغییر الگوهای رفتاری در بستر زمان و طولانی مدت اتفاق می‌افتد هر گونه غفلت ما خسارات جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زندانی شدن زنان آسیب‌های اجتماعی زیادی را متوجه خانواده می‌کند، اظهار داشت: زنی که به هر دلیل دوران حبس را تجربه می‌کند از حمایت‌های اجتماعی محروم شده و مورد تحقیر و سرزنش خانواده و جامعه واقع می‌شود و این امر موجب انزوای خود و خانواده و دوری گزینی از اجتماع می‌شود و به دلیل همین سرخوردگی‌ها در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه بخش مهمی از زندانیان زن بدلیل جرایم غیر عمد که مهمترین آنها عدم آگاهی آنان با مسائل حقوقی و اقتصادی است وارد زندان می‌شوند، تصریح کرد: اگر نهادهای اجتماعی و دستگاه‌های متولی آموزش‌های لازم را در این خصوص به خانواده‌ها ارائه دهند آمار این معضلات به ویژه در مورد زنان که قشر آسیب پذیر تری نسبت به مردان هستند در سطح جامعه کاهش می‌یابد.

پرویزپور خاطرنشان کرد: باید تلاش شود در کنار خدمات دولت به زندانیان زن توجه سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات خیریه و کانون وکلا به حمایت از زنان زندانی جلب شود.

وی گفت: توانمند سازی اقتصادی زنان زندانی در مدت حبس، آموزش تاب آوری اجتماعی با بحران‌های روحی و روانی، تقویت روحیه امید به آینده و پرهیز از ارتکاب به بزه بعد از آزادی، حمایت‌های روان شناختی از آنان بعد از آزادی می‌تواند به بازگشت این افراد به چرخه عادی زندگی کمک کند.

نظر شما