شناسهٔ خبر: 41234206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رقابت ۱۸ هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۸ هزار دانش‌آموز ورودی پایه دهم در آزمون مدارس نمونه دولتی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر شیرازی ‌نژاد رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس بیان کرد: آزمون مدارس نمونه دولتی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه ۲۰ تیرماه امسال در فارس برگزار می‌شود.

او، با اشاره به رقابت نزدیک به ۱۸ هزار دانش‌آموز ورودی پایه دهم در آزمون مدارس نمونه دولتی استان تصریح کرد: در استان فارس ۴۵ مدرسه نمونه دولتی، پذیرای بیش از ۵ هزار دانش آموز هستند و از این تعداد مدرسه، ۱۰ مورد در شهر شیراز است که ظرفیت پذیرش بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را دارند.

شیرازی نژاد ادامه داد: از مجموع ۵ هزار ظرفیت پذیرش این مدارس ۶۳۰ مورد نیز مربوط به پذیرش هنرستان‌های نمونه دولتی استان است.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس افزود: از ۲ سال قبل آزمون ‌مدارس نمونه دولتی و استعداهای درخشان به صورت متمرکز و در یک روز برگزار می‌شد که امسال با توجه به وضعیت کرونا و برخی تصمیمات وزارتخانه از جمله تسریع در روند اعلام نتایج، این آزمون مثل سابق به استان‌ها واگذار شده است.

او، اضافه کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان در ۱۶۵ حوزه امتحانی برگزار می‌شود که ۴۸ حوزه آن در شیراز است و نزدیک به ۲ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری این آزمون را بر عهده دارند.

شیرازی نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ۲۰ درصد کتب درسی در اواخر سال تحصیلی به صورت مجازی آموزش داده شد و با در نظر گرفتن احتمال اینکه تمام دانش‌آموزان به آموزش مجازی دسترسی نداشته‌اند، استان فارس برای حفظ حقوق دانش‌آموزان و کاهش استرس آنان، منابع آزمون را از ۸۰ درصد اولیه کتب درسی مشخص کرده است و آزمون از بخش‌هایی که در دفترچه راهنما مشخص شده گرفته می‌شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس از دانش‌آموزان درخواست کرد حوزه‌های امتحانی خود را در روز قبل از آزمون شناسایی کنند و در روز آزمون ضمن خودداری از آوردن وسایل اضافی، یک ساعت قبل در حوزه حضور پیدا کنند و تنها مدارک شناسایی و دو عدد مداد نرم و پاک کن به همراه داشته باشند.

او، با تاکید بر شیوع بیماری کرونا به دانش‌آموزان توصیه کرد تا با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با ماسک وارد حوزه شوند و اگر دانش‌آموزی مشکوک و یا مبتلا به کرونا است عوامل اجرایی حوزه را در جریان امر قرار دهد تا شرایط برای برگزاری آزمون در اتاق ایزوله برای آن‌ها مهیا شود.

شیرازی نژاد با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون در این شرایط یک کار تیمی بین آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان است، از اولیا درخواست کرد تا با توجه به شیوع کرونا همکاری لازم را با حوزه‌های امتحانی داشته باشند و در پشت درهای حوزه تجمع نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: بعد از برگزاری آزمون، پاسخنامه‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال شده و تصحیح اوراق شروع می‌شود و نتایج در زمانی کمتر از سال‌های قبل در استان اعلام می شود.

انتهای پیام/ت

 

 

 

نظر شما