شناسهٔ خبر: 41233985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| وضعیت کرونایی گچساران تهدید کننده است

گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کرونایی در شهرستان گچساران خطرناک و تهدید کننده بوده و مردم باید رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در استان‌های قرمز مجالس عروسی تعطیل بوده و هرکسی چه در تالار و منزل مجلس عروسی برپا کند باید به دستگاه قضا معرفی و برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت فوت فردی، باید خانواده متوفی متعهد شوند که بیش از 30 نفر میت را مشایعت نکنند، عنوان کرد: در مناطقی با وضعیت قرمز باید تالارها تعطیل شود و هم اکنون در گچساران وضعیت خطرناک و تهدید کننده است.

کلانتری خواستار رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در مناطق زرد و سفید در هنگام برپایی مراسم عروسی شد و افزود: تیم ناظر از ابتدا تا انتها نظارت کنند و در این زمینه هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  در مراسم عروسی و عزا در مناطق سفید و زرد مهم بوده که شرایط و ظرفیت ایجاد شود نه بهانه شود که بگوید من رعایت می‌کنم دعوت کنند ولی بعد رعایت نکند زیرا یک بی توجهی 100 نفر را مبتلا و چندین مرگ در انتظار است.

کلانتری با تاکید بر اینکه نیازی نیست بنشینیم معادله چند مجهولی حل کنیم بلکه بسیار شفاف است، تصریح کرد: مجالس عروسی و عزا و دورهمی‌های متراکم خانوادگی و رفت و آمد به استان‌های قرمز همسایه یک عامل تهدید کننده است.

وی بیان کرد: طبق اطلاعات و آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کرونایی در این استان به مرز هشدار رسیده و شیب تندی داریم که این شرایط بسیار خطرناک و تهدید کننده بوده که انتظار می‌رود مردم رعایت کنند.

کلانتری یادآور شد: ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ای‌.سی‌.یو در استان محدود بوده با این ظرفیت با کمبود جا روبه‌رو می شویم و باید منتظر حوادث بعدی بود پس اول باید زنجیره انتقال را قطع کنیم که اگر این گونه شود کسانی که مبتلا می‌شوند با خطر جدی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/541/ ع

برچسب‌ها:

نظر شما