شناسهٔ خبر: 41233903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آخرین خبر از محدودیتهای کرونایی در ورزش

رئیس ستاد مبارزه با کرونا می‌گوید هنوز بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است و درخصوص استان‌های پرخطر استانداران تصمیم می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره بازگشت محدودیت‌های ورزشی به استان‌های قرمز با شیوع دوباره کرونا در ابتدا گفت: «طی آخرین تماسی که من با آقای دکتر حریرچی داشتم و با توجه به این‌که این بخشنامه که اخیراً از طرف وزارت کشور اعلام‌شده و ازآنجاکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارتباط تنگانگی با ستاد مرکزی دارد، مقررشده است در 11 استان کشور "آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، بوشهر و البته در چند استان دیگر با شکل‌های متفاوت مثل فارس، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و کلان‌شهر تهران  مجدداً یک سری از ورزشگاه‌ها بسته خواهد شد.»


خلیلیان در ادامه افزود: «خواهش ما از همه مردم رعایت فاصله اجتماعی است و من خودم نیز این مشکل را به چشم خودم در چندین مرکز دیدم و از همین رو از مردم می‌خواهیم که همکاری کنند تا ما بتوانیم از این برهه عبور کنیم.


 اما استخرهای سرپوشیده در استان‌های اشاره‌شده و همچنین سالن‌های مختص به ورزش‌هایی که تماس در آن نسبت به سایر ورزش‌ها مثل کشتی، کاراته و جودو زیادتر است، همچنان بسته است. ما درصدد هستیم با اتخاذ چنین تدابیری ظرف هفته‌های آینده به بتوانیم شرایط بهتری را برای جامعه به وجود بیاوریم.»


وی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های خصوصی در حال حاضر بسته است یا خیر گفت: «بخشنامه‌ای در رابطه با باشگاه‌های ورزشی واقعاً به دست ما نرسیده است و باشگاه‌ها که می‌توانند با رعایت فاصله فیزیکی به کار خود ادامه دهند. در شهرهای قرمز و یا با هشدار وضعیت از طریق شورای تأمین اقدام شده و همکاران ما نظارت می‌کنند و امیدواریم با حفظ فاصله فیزیکی رعایت قطع زنجیره انتقال ادامه پیدا کند.


خلیلیان درباره اینکه با این شرایط استانداری‌ها درخصوص بسته شدن باشگاه‌های ورزشی شهرهایی با وضعیت قرمز تصمیم‌گیری خواهند کرد، گفت: «بله با توجه به شرایط ویژه این‌گونه خواهد بود. البته فرمانداران گزارشات را ابتدا به ستاد ملی اعلام می‌کنند و در ادامه درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. ما دو بخشنامه دیدیم که عده‌ای می‌گفتند از 12 تا 22 تیرماه یا به مدت یک هفته شرایط این‌گونه خواهد بود، اما هنوز بخشنامه مشخصی از طرف ستاد ملی به دست ما نرسیده است. بخشنامه‌ای که ما دیدیم از 12 تا 19 به مدت یک هفته بود و امروز که نوزدهم است می‌بینیم شرایط بهتر نشده است و شاید یک هفته دیگر نیز تمدید شود.»

نظر شما