شناسهٔ خبر: 41232876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ائتلاف الفتح: دولت باید تصمیم پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی را اجرا کند

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق به اظهارات فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خصوص تصمیمی از سوی عراق در آینده برای ابقای نیروهای آمریکایی در این کشور، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم،  سعد السعدی،  از رهبران ائتلاف الفتح در واکنش به اظهارات ژنرال کنت فرانکلین مک‌کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت: تصمیم پارلمان عراق، خروج تمامی نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از این کشور است و دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و تمامی طرف‌های دولتی ذی‌ربط باید از این تصمیم پیروی کنند و امکان ندارد هیچ شخص یا طرفی با هر دلیل یا بهانه‌ای در اجرای این تصمیم تعلل کند.

سعد السعدی همچنین تصریح کرد: رویای باقی نگه داشتن نظامیان آمریکایی تحت هیچ عنوانی به حقیقت تبدیل نخواهد شد و این مسأله مورد توافق سیاستمداران و مردم نیست و دولت باید این تصمیم پارلمان را اجرایی کند و در صورت وجود هرگونه تعلل از سوی دولت، گروه‌های سیاسی ملی، سخن و موضع واحدی خواهند داشت و امکان ندارد با باقی ماندن هیچ نیروی اشغالگری در عراق موافقت کنند به ویژه این که ما به هیچ نیروی خارجی در کشورمان نیازی نداریم.

پیشتر فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا پس از نشست خود با مصطفی الکاظمی گفته بود: عراقی‌ها خواهان این هستند که آمریکا در کنار آنها بماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما