شناسهٔ خبر: 41232600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با اجرا شدن قانون کاهش مجازات حبس تعزیری؛

سی درصد از زندانیان آزاد می شوند/ افتتاح مسکن کارکنان قوه قضاییه

معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: با اجرایی شدن قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، پیش بینی می‌شود تا دو سه ماه آینده، حدود سی درصد از زندانیان آزاد شوند.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام و المسلمین مصدق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین  محمد مصدق، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ۲۰۴ واحد مسکونی کارکنان قوه قضاییه در کرمان گفت: برنامه‌های تحول به صورت جدی در قوه قضاییه در حال انجام است که یک برنامه بسیار مهم در این مسیر، تهیه لایحه اصلاح پاره‌ای قوانین مربوط به عدلیه هست که با استفاده از نظر کارشناسان در حال تکمیل شدن است.

او اجرای قانون کاهش مجازات حبس تعزیری را از دیگر برنامه‌های تحولی در قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: این طرح در این ماه ابلاغ و اجرای آن لازم شده است و با رفع ابهامات آن، پیش بینی می‌شود تا دو سه ماه آینده حدود سی درصد زندانیان احتمالا آزاد خواهند شد. 

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: عملیات احداث  پروژه ۲۰۴ واحد مسکونی کارکنان قوه قضاییه از آبان۹۳ آغاز شده است.

 او افزود: این واحد‌های مسکونی در قالب ۷ بلوک ۹ و ۱۱ طبقه با بهره مندی از آخرین تکنولوژی ساختمان سازی در وسعت یک ‌هکتار با ۴۰ هزار مترمربع زیربنا ساخته شد ه اند.

موحد با بیان این مطلب که یک هزار و ۲۰۰ متر فضای تجاری نیز در کنار این واحد‌ها طراحی شده است، عنوان کرد: در طراحی و احداث این واحد‌ها ضمن رعایت تمامی نکات مهندسی ایمنی ساختمان، به اصل زیباسازی و هوشمندسازی منازل نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به استفاده از به روزترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در این واحد‌ها اشاره کرد و ادامه داد: کلیه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی ساختمان (ftth) و اتصال به فیبر نوری نیز در این واحد‌ها انجام شده است.

به گفته وی، پارکینگ مورد نیاز این واحد‌ها نیز در قسمت زیرزمین طراحی شده و در فضای باز این مجموعه نیز ۳۵۰ مترمربع فضای سبز، ۴۵۰ مترمربع فضای بازی کودکان و فضا‌های ورزشی احداث شده است.

موحد افزود: تعاونی مسکن کارکنان دادسرای کرمان با عضویت ۲۰۰ نفر از کارمندان این مجموعه و نیز کارمندان دادگستری کل استان و سازمان قضائی نیرو‌های مسلح شکل گرفته است.

انتهای پیام / م 

نظر شما