شناسهٔ خبر: 41232296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نطنز:

عفاف و حجاب از تاکیدات شهدای ما بوده و در وصایای آنان به رعایت آن تاکید شده است.

در این نشست فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نطنز پیرامون لزوم و اهمیت حجاب گفت: عفاف و حجاب و حيا در جامعه بعنوان يكی از اركان مهم حقوق شهروندی است و رعايت آن در اسلام تنها برای زنان توصيه نشده بلكه اين اصل مهم هم برای مردان هم برای زنان به طور جدی توصيه گرديده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز ، نشست ستاد امربه معروف و نهی از منکر با موضوع هفته عفاف و حجاب با حضور اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه بادرود برگزار شد.

در این نشست فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نطنز پیرامون لزوم و اهمیت حجاب گفت: عفاف و حجاب و حيا در جامعه بعنوان يكی از اركان مهم حقوق شهروندی است و رعايت آن در اسلام تنها برای زنان توصيه نشده بلكه اين اصل مهم هم برای مردان هم  برای زنان به طور جدی توصيه گرديده است.

سرهنگ پاسدار حسین خدامیان افزود: عفاف و حجاب باعث رشد و تعالی انسان و ترويج آن در جامعه اسلامی ضروری وحياتی است و سيره اسلامی و علوی محسوب می‌شود و از تاکیدات شهدای ما بوده و در وصایای آنان به رعایت آن تاکید شده است.

خدامیان تصریح کرد: اسلام ، در خود نسبت به حجاب التزام می‌آورد و یک مسلمان در مرحله نخست، به حجاب خود شناخته می‌شود.

وی به آثار و پیامدهای مخرب بدحجابی در خانواده و جامعه اشاره کرد و اظهار نمود: فروپاشی نظام خانواده، سقوط و تباهی شخصیت، افزایش طلاق، کاهش امنیت زنان و دختران و افزایش بیماری های روحی و روانی از جمله آثار سوء بدحجابی است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان نطنز تاكيد کرد: رعایت حجاب و عفاف در اسلام تنها برای پوشش نیست و زنان و مردان نیز باید در نگاه و رفتاری که دارند بسیار دقیق باشند ؛ چرا که فرد باید علاوه بر پوشش مناسب در کلام ، در شنیده ها و گفته هایش نيز اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند.

همچنین در ادامه امام جمعه بادرود ، عفاف و حجاب را توصیه الهی برشمرد و افزود: در اسلام بر لزوم و اهمیت حجاب تاکید شده و اگر بانویی بخواهد، مصداق مسلمانی در وجود او محقق و نمود پیدا کند، بایستی نسبت به حجاب ملزم باشد.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: حجاب ، پوشش ، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، كردار و پوشش او نيز نمود داشته باشد.

قاسمی توصیه نمود: حجاب و عفاف از دستورات الهی و اسلامی است و از آنجايی كه  دستورات الهی برای سعادت انسان ها هستند ؛ لذا بر هر فرد مسلمانی چه مرد و چه زن واجب است ضمن رعایت این دستورات وظایف خویش را به خوبی انجام دهد.

وی تاکید کرد: حجاب بایستی برای نسل جدید روشنگری شود و آن هم با شیوه‌های جدید و نه صرفا با سخنرانی‌ها که نسل جوان این امر به معروف را بپسندد و به همین طریق فلسفه و چیستی حجاب را برای آنها روشنگری کنند.

امام جمعه بادرود ، تبیین و تشريح رعایت این موضوع در سطح جامعه را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در زمینه عفاف و حجاب برداشته شود و در جهت ترويج آن در تمامی اركان جامعه و به منظور پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی  تلاش جدی گردد.

نظر شما