شناسهٔ خبر: 41231920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزبانی دولت افغانستان از نشست بین‌المللی صلح در کابل

در حالی که تبادل زندانیان طالبان و دولت افغانستان متوقف شده است، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که نمایندگانی از کشورهای مختلف و سازمان‌ها بین‌المللی برای اجماع درباره صلح امروز در کابل حضور خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهارداشت که شهر کابل امروز میزبان نشست بزرگی با هدف اجماع بین‌المللی درباره صلح افغانستان است.

به گفته وزارت خارجه افغانستان، در نشست امروز نمایندگی از کشورهای مختلف و همچنین چندین سازمان بزرگ بین‌المللی از جمله ناتو، اتحادیه اروپا، همکاری اسلامی و سازمان ملل حضور خواهند یافت.

به گفته گران هیواد، این نشست در شرایط کنونی می‌تواند نقش مهمی در زمینه سازی برای یافتن راه های مشکل صلح در افغانستان باشد.

وی افزود: کاهش خشونت‌‌ها، آزادی زندانیان، آغاز مذاکرات بین ‌الافغانی، برقراری آتش‌بس و مبارزه موثر با شیوع ویروس کرونا از موضوعات مورد بحث در این نشست است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اظهارداشت که این نشست عصر امروز با سخنرانی اشرف غنی آغاز خواهد شد.

به گزارش خاورمیانه، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که دو روز قبل نیز نمایندگان افغانستان، پاکستان و چین در یک ویدئو کنفرانس درباره تطبیق تفاهمنامه همکاری امنیتی میان سه کشور گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، پس از توقف حدود 600 زندانی طالبان، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در قطر تاکید کرد که اتهام‌های اخیر مبنی بر ارتباط طالبان با روسیه با هدف تخریب روند صلح افغانستان توسط امنیت ملی در کابل منتشر شده است.

وی مدعی شد که دولت با این کار برای تخریب و تعویق روند صلح و نیز جلوگیری از ایجاد یک دولت جدید در افغانستان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما