شناسهٔ خبر: 41231727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سمنان: نماز جمعه شهرهای قرمز کرونایی استان برگزار نمی‌شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با بیان اینکه هر تجمعی به منزله محیط قرمز است، گفت: نماز جمعه با توجه به وضعیت قرمز در شهرهای گرمسار و مهدیشهر این هفته برگزار نمی‌شود و برگزاری تجمع‌هایی چون مراسم های عزا و عروسی در این ۲ شهرستان‌ و سایر شهرستان های استان لغو شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در کارگروه استانی مقابله با کرونا استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا تصریح کرد: عملکرد مجموعه دانشگاه های علوم‌ پزشکی و دستگاه های اجرایی و انتظامی و سایر دست‌ اندرکاران در استان سمنان مطلوب بوده است.

آشناگر بیان کرد: ادامه موج قبلی در کشور جولان می‌دهد و نباید به سمت مقایسه عملکرد استان‌ها در مقابله با ویروس کرونا رفت چرا که رفتار مردم و نیز رفتار ویروس تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی استان‌های همجوار سمنان اضافه کرد: مراودات گسترده انسانی و ترددها امکان شیوع این ویروس را افزایش می‌دهد.

استاندار سمنان تاکید کرد که آمادگی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل قبول بوده و کوتاهی از سوی این دستگاه‌ها در مقابله با ویروس کرونا صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عادی سازی فعالیت‌ها منجر به عادی‌سازی رفتارها شده است که باید به شهروندان نسبت به این وضعیت هشدار داد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اقتصاد کشور نباید بیش از این تحت تاثیر کرونا قرار گیرد، تصریح کرد: نبود تولید منجر به افزایش بیکاری و نشاط اجتماعی و کاهش امید در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مقابله با کرونا باید متناسب با رفتار ویروس تنظیم شود، بیان کرد: پوشیدن ماسک در ادارات الزامی شده و مدیران ملزم هستند که از ورود کارمندان بدون ماسک ممانعت کنند.

دستگاه های اجرایی موظف به تامین اعتبار تهیه ماسک هستند

استاندار سمنان در ادامه تصریح کرد که دستگاه های اجرایی موظفند که بخشی از اعتبارهای خود را برای تهیه ماسک در نظر بگیرند.

آشناگر تاکید کرد: در کمک‌های مومنانه به چهار هزار و ۷۰۰ دانش آموزی که امکانات اولیه آموزش مجازی ندارند، توجه شود.

به گفته وی، امتحانات دانشگاه‌های استان سمنان به صورت مجازی برگزار شود.
 وی خاطرنشان کرد: نظارت بر پمپ بنزین‌ها، نانوایی و صنوف تشدید و شهرداری ها نسبت به ضدعفونی اماکن اهتمام ورزند.

استاندار سمنان بیان کرد: اقلام بهداشتی از جمله ماسک با قیمت مناسب برای مقابله با کرونا در اختیار شهروندان قرار گیرد و تعزیرات با متخلفان  در زمینه لوازم بهداشتی و سایر کالاهای مورد نیاز مردم به شدت برخورد کند.

نظر شما