شناسهٔ خبر: 41231716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۲۰ درصد دانش‌آموزان خوزستان به سامانه شاد دسترسی ندارند

علی‌فر از دسترسی ۸۰ درصد دانش‌آموزان خوزستان به سامانه شاد خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۰ درصد از دانش‌آموزان در مناطق محروم زندگی می‌کنند و با توجه به بضاعت مالی ضعیف امکان دسترسی به این سامانه را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «ناصر علی‌فر» در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند، از برگزاری امتحانات پایه نهم به‌صورت غیرحضوری خبر داد و اظهار کرد: دغدغه اولیای دانش‌آموزان پایه دوازدهم را داشتیم که خوشبختانه با همت همه نیروهای آموزش و پرورش توانستیم امتحانات آنها را به‌صورت حضوری برگزار کنیم.

 

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان خوزستان سه طرح را مدنظر داریم افزود: طرح اول اگر وضعیت کرونا سفید باشد کلاس‌ها عادی برگزار می‌شوند و در کنار آن سامانه شاد که بیش از 14 میلیون مخاطب دارد را هم تقویت می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه طرح دوم در وضعیت کرونایی زرد است که کلاس‌ها به‌صورت حضوری و در کنار آن استفاده از فضای مجازی تعریف شده اضافه کرد: طرح سوم وضعیت قرمز است که استان و شهرستان‌ها آموزش را از طریق فضای مجازی و با استفاده از سامانه شاد انجام می‌دهند.

 

علی‌فر از دسترسی 80 درصد دانش‌آموزان خوزستان به سامانه شاد خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه 20 درصد از دانش‌آموزان در مناطق محروم زندگی می‌کنند و با توجه به بضاعت مالی ضعیف امکان دسترسی به سامانه شاد را ندارند.

 

وی خواستار تهیه و تحویل جزوه‌های آموزشی به دانش‌آموزان مناطق محروم آبادان و خرمشهر شد و عنوان کرد: ادارات آموزش و پرورش این دو شهرستان باید در فرصت باقی‌مانده جزوه‌های آموزشی مورد نیاز آموزش 20 درصد دانش‌آموزان مناطق محروم را تهیه و به آنها تحویل دهند.

 

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اذعان داشت: طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1400 باید 50 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تحصیل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بنا به مشکلات ساختاری آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور تاکنون این رویداد محقق نشده ادامه داد: در استان خوزستان ظرفیت پذیرش سال قبل پایه دهم 31 درصد بوده است.

 

علی‌فر از جذب 34 درصدی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و یاد آور شد: با توجه به اینکه منطقه صنعتی و نفتی است انتظار داریم این رقم افزایش یابد.

 

پایان پیام/72

نظر شما