شناسهٔ خبر: 41229586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان:

اجراي سه سناريو براي آغاز تحصيلي در شرايط کرونايي خوزستان/ ثبت نام 80 درصدي دانش آموزان در سامانه شاد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای سه سناریو برای آغاز تحصیلی در شرایط کرونایی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا از آبادان، ناصر علی فر در جلسه ی شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که در محل سرسرای اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده امتحانات پایه نهم را به صورت غیرحضوری برگزار کردیم اما دغدغه اولیای دانش‌آموزان پایه دوازدهم را داشتیم که خوشبختانه با همت تمام نیروهای آموزش و پرورش توانستیم امتحانات پایه دوازدهم را نیز برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونایی خوزستان سه طرح را برای اجرا در پیش داریم، گفت: در سناریوی اول اگر وضعیت کرونایی سفید باشد، کلاس ها عادی برگزار می‌شوند و در کنار آن سامانه شاد که بیش از 14 میلیون مخاطب دارد را نیز تقویت می کنیم.

وی افزود: در سناریوی دوم و در وضعیت کرونایی زرد، کلاس‌ها به صورت حضوری همراه با استفاده از فضای مجازی برگزار می شود و در سناریوی سوم نیز اگر وضعیت کرونایی قرمز ادامه دار باشد، در سطح شهرستان‌های استان آموزش از طریق فضای مجازی و با استفاده از سامانه شاد انجام می‌شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: 80 درصد دانش‌آموزان شهرهای خوزستان به سامانه شاد دسترسی دارند و 20 درصد دانش آموزان نیز به سامانه شاد دسترسی ندارند.

علی فر یادآور شد: ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای آبادان و خرمشهر در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، جزوه های آموزشی مورد نیاز آموزش 20 درصد دانش آموزان در مناطق محروم این دو شهرستان را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1400 بایستی 50 درصد از دانش‌آموزان در هنرستانها مشغول به تحصیل باشند، گفت: متاسفانه بنا به مشکلات ساختاری آموزش فنی و حرفه ای در کشور این مسئله محقق نشده و در استان خوزستان ظرفیت پذیرش سال قبل پایه دهم دراین حوزه  31 درصد بوده و جای خوشحالی دارد که در شهرهای آبادان و خرمشهر 34.7 درصد جذب داشتیم اما با توجه به اینکه این دو شهرستان به عنوان مناطق صنعتی و تجاری به شمار می روند انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

نظر شما