شناسهٔ خبر: 41229294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تدوین و زمانبندی برنامه های سال 99 مستند به سند تحول بنیادین

صبح امروز با حضور مدیرکل ، شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق لرستان جلسه تدوین و زمانبندی برنامه های سال 99 در راستای اجرای برنامه سند تحول بنیادین بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، در این جلسه علیرضا نخعی از ابلاغ برنامه های اجرایی سال جاری مستند به سند تحول بنیادین گفت و بر اهمیت مطابقت برنامه ها با اجرای درست سند تحول تاکید کرد .

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات ناشی از برخی مسائل نظیر :  آسیب‌های  اجتماعی ، فضای مجازی و کم تحرکی دانش آموزان  تصریح کرد : اجرای درست سند تحول بنیادین اگر از کلاس درس آغاز شود ، بسیاری از آسیب های اجتماعی بصورت ریشه ای از بین خواهد رفت .

نخعی با بیان این نکته که کسب مهارت های زندگی ، ریشه اش در مدرسه است گفت : حفظ محیط زیست ، صیانت از منابع طبیعی  ، اتلاف و اسراف منابع ، برقراری ارتباط موثر ، روح تحمل،  مدارا ، انتقادپذیری و ...  باید در مدرسه کسب شود تا به جامعه تعمیم یابد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان انجام کار گروهی توسط دانش آموزان را مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت : ابتدای امر ، مدیران ، معلمان و اولیا باید ضرورت تحول را درک کنند و بدانند مدرسه فقط محل آموختن محفوظات برای امتحانات نیست بلکه  مدرسه باید فضایی باشد برای تعالی دانش آموزان و مدارس می توانند بستر تحول شخصیتی دانش آموزان را فراهم کنند .

نخعی گفت : ما باید بدانیم سرنوشت مشترک داریم و مدرسه بهترین محل یادگیری مشارکتی است . وقتی بستر فراهم شود تا یک دانش آموز در مراسم آغازین صحبت کند باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در او می شود  . در مدارس حفظ مقطعی محفوظات روی می دهد و در جریان یادگیری یاددهی است که دانش آموزان فعال می شوند .

نظر شما