به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، در این جلسه علیرضا نخعی از ابلاغ برنامه های اجرایی سال جاری مستند به سند تحول بنیادین گفت و بر اهمیت مطابقت برنامه ها با اجرای درست سند تحول تاکید کرد .
وی در ادامه با اشاره به تهدیدات ناشی از برخی مسائل نظیر : آسیبهای اجتماعی ، فضای مجازی و کم تحرکی دانش آموزان تصریح کرد : اجرای درست سند تحول بنیادین اگر از کلاس درس آغاز شود ، بسیاری از آسیب های اجتماعی بصورت ریشه ای از بین خواهد رفت .
نخعی با بیان این نکته که کسب مهارت های زندگی ، ریشه اش در مدرسه است گفت : حفظ محیط زیست ، صیانت از منابع طبیعی ، اتلاف و اسراف منابع ، برقراری ارتباط موثر ، روح تحمل، مدارا ، انتقادپذیری و ... باید در مدرسه کسب شود تا به جامعه تعمیم یابد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان انجام کار گروهی توسط دانش آموزان را مبنی بر اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت : ابتدای امر ، مدیران ، معلمان و اولیا باید ضرورت تحول را درک کنند و بدانند مدرسه فقط محل آموختن محفوظات برای امتحانات نیست بلکه مدرسه باید فضایی باشد برای تعالی دانش آموزان و مدارس می توانند بستر تحول شخصیتی دانش آموزان را فراهم کنند .
نخعی گفت : ما باید بدانیم سرنوشت مشترک داریم و مدرسه بهترین محل یادگیری مشارکتی است . وقتی بستر فراهم شود تا یک دانش آموز در مراسم آغازین صحبت کند باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در او می شود . در مدارس حفظ مقطعی محفوظات روی می دهد و در جریان یادگیری – یاددهی است که دانش آموزان فعال می شوند .
نظر شما