شناسهٔ خبر: 41226263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دسترسی ۸۰ درصد دانش‌آموزان به سامانه شاد

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:۸۰ درصد دانش‌آموزان شهرهای خوزستان به سامانه شاد دسترسی دارند

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی‌فر معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان شهرهای خوزستان به سامانه شاد دسترسی دارند گفت:بقیه ۲۰ درصد دانش آموزان هم به سامانه شاد دسترسی ندارند.

او افزود: برای آغاز سال تحصیلی سه طرح در پیش داریم که در طرح اول اگر وضعیت کرونایی سفید باشد کلاس ها عادی برگزار می‌شوند و در کنار آن سامانه شاد که بیش از ۱۴ میلیون مخاطب دارد را هم تقویت می کنیم.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: طرح دوم در وضعیت کرونایی زرد کلاس‌ها به صورت حضوری و در کنار آن استفاده از فضای مجازی تعریف شده و در طرح سوم اگر وضعیت قرمز ادامه داشته باشد استان و شهرستان‌ها آموزش را از طریق فضای مجازی و با استفاده از سامانه شاد انجام می‌دهند.

علی فرادامه داد: اداره‌های آموزش و پرورش شهرستانهای آبادان، خرمشهر در این فرصت باقی مانده جزوه های آموزشی مورد نیاز آموزش ۲۰ درصد دانش آموزان در مناطق محروم را تهیه کنند.

او تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان ها تحصیل کنند اما متاسفانه بنا به مشکلات ساختاری آموزش فنی و حرفه ای در کشور محقق نشده است و در استان خوزستان ظرفیت پذیرش سال قبل پایه دهم دراین حوزه  ۳۱ درصد بوده و جای خوشحالی دارد که در شهرهای آبادان و خرمشهر ۳۴ درصد جذب داشتیم ولی با توجه به اینکه منطقه صنعتی و نفتی است انتظار داریم این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/ د

نظر شما