شناسهٔ خبر: 41225798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نصب ۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: امسال ۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان به منظور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب نصب می‌شود.

صاحب‌خبر -

داریوش حسن نژاد روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: اکنون  ۹۵۵ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان امسال ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود.

وی افزود: از این تعداد چاه غیر مجاز ۱۷۶ حلقه فرم یک هستند که قبل از سال ۸۵ حفر شده و به عنوان چاه غیر مجاز شناسایی شده است که مجوزدار کردن این چاه ها در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: برخی از چاه‌ها غیر مجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری رودخانه‌های اصلی قراردارد و به عنوان چاه حریمی بوده به طوری که چاه به صورت دستی به عمق کمتر از ۵۰ متر حفر شده است.

حسن نژاد ادامه داد: بنابراین به شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی‌های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال ۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در لرستان مسدود شد گفت: سال گذشته ۳۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و تعیین تکلیف چاه ها در دستور شرکت کار قرار دارد.

حسن نژاد ادامه داد: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیر مجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب در بخش کشاورزی است.

نظر شما