شناسهٔ خبر: 41225766 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تلاش روسیه برای متوقف کردن کمک های بشر دوستانه به سوریه ناکام ماند

صاحب‌خبر -

شفقنا- مجوز سازمان ملل متحد برای کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق دو گذرگاه مرزی روز جمعه منقضی می شود. یک مقام رسمی گفت، پیشنهاد روسیه برای کاهش کمک های بشردوستانه مرزی به سوریه جنگ زده توسط شورای امنیت رد شد و فقط چهار کشور از  ۱۵ عضو، به نفع این پیشنهاد روسیه رای دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره آلمان و بلژیک قطعنامه جدیدی برای تمدید مجوزهای کمک به سوریه که روز جمعه به پایان می رسد ، ارائه می دهند.
بنابراین گزارش، روسیه و چین در وتوی ادامه کمک های ترکیه از طریق دو گذرگاه مرزی در باب السلام ، که به منطقه حلب منتهی می شود ، و باب الحوا ، که در کنترل روسیه است ، این پیشنهاد را مطرح کرد.
روسیه پیشنهاد می کند که  دسترسی انسان دوستانه به مدت شش ماه متوقف شود و فقط یک گذرگاه باز بماند. این در حالیست که با نگه داشتن فقط یک گذرگاه مرزی ، ۱.۳ میلیون نفر از ساکنان شمال حلب از کمک های بشردوستانه محروم می شود.
کریستوف هوسگن ، رئیس شورای امنیت  و سفیر آلمان ، گفت: پیش نویس قطعنامه تصویب نشده است ، زیرا نتوانسته است تعداد لازم آرا را بدست آورد و پیش نویس جدید در حال آماده سازی است.
گفتنی است روسیه به همراه چین ، ویتنام و آفریقای جنوبی به قطعنامه روسیه رای داده اند. در برابر ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، بلژیک ، استونی و جمهوری دومنیکن قرار داشتند.
برخی منابع به آسوشیتدپرس گفتند که دو کشور اروپایی می توانند توافق کنند که تمدید این توافق را به شش ماه کاهش دهند ، امیدوارند که این امر برای راضی کردن روسیه کافی باشد.
مجوز عملیات مرزی بشردوستانه از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. شورای امنیت در ماه ژانویه به دلیل مخالفت روسیه و چین نقاط عبور از عراق و اردن را حذف کرد ، اما اجازه داد تحویل کمک های مرزی از دو گذرگاه ترکیه به مدت شش ماه ادامه یابد.
پیش از رأی روز سه شنبه ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: دسترسی مرزی برای رفاه غیرنظامیان در شمال غربی سوریه حیاتی است و زندگی آنها به آن بستگی دارد.
استدلال روسیه  وچین این است که مجوز سازمان ملل ، حاکمیت سوریه را نقض می کند.

اصل خبر را در الجزیره ببینید .

نظر شما