شناسهٔ خبر: 41225481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعاونی‌های خراسان جنوبی چقدر اشتغالزایی داشته‌اند؟

زهرا حمیدی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 911 تعاونی با سرمایه 387 میلیارد و 731 میلیون ریال  و اشتغالزایی 8 هزار و 644 فرصت شغلی در استان فعال هستند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقایسه آمارهای سال 98 نسبت به سال 97 نشان می‌دهد که بیشترین میزان رشد در تعداد تعاونی‌های کشور، مربوط به خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: رشد 8.5 درصدی تعداد تعاونی‌ها در خراسان جنوبی در سال 98، افزایش 15.4 درصدی ایجاد اشتغال در بخش تعاون را در مدت مذکور به دنبال داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر 911 تعاونی با 707 هزار و 972 عضو و سرمایه 387 میلیارد و 731 میلیون ریال  و اشتغالزایی 8 هزار و 644 فرصت شغلی در استان فعال هستند.

اشرفی بیان کرد: از مجموع ۹۱۱ تعاونی فعال در استان، ۵۵۱ تعاونی معادل ۶۰ درصد در گرایش تولیدی، ۲۴۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد گرایش خدماتی و ۱۱۸ تعاونی معادل ۱۳ درصد در گرایش توزیعی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه  اکنون ۱۸ تعاونی در سطح استان دارای ۲۶ برند هستند، افزود: ز ابتدای امسال ۱۰ تعاونی در رسته‌های مختلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه این تعاونی‌ها حدود ۱۱۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته‌اند، تصریح کرد: تاکنون برای تعاونی‌ها 3600 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: در سال جاری تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان و تعاونی‌هایی با رویکرد ورزش و جوانان را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما