شناسهٔ خبر: 41224560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

افزایش آمار ابتلا به کرونا در خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی

جان بابایی گفت: روند ابتلا بیماران بستری و سرپایی کرونا در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ابتلا بیماران بستری و سرپایی کرونا در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به ویژه در مشهد رو به افزایش است و مردم باید کنار کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی زندگی با کرونا را نیز فرا بگیرند.

او بیان اینکه مشهد  به دلیل شرایط خاص و رفت و آمد مسافران تعداد بیماران بستری و سرپایی بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد، افزود: حفظ فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت و استفاده از ماسک بهترین راهکار در زمینه پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود که باید نسبت به آن توجه جدی داشت.
 
بیشتربخوانید:
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر ساخت‌های بسیار خوبی را برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی فراهم ساخته است و بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) که یکی از مراکز درمانی بسیار مطلوب این دانشگاه است به درمان این دسته از بیماران اختصاص داده شده است.
 
جان بابایی با بیان اینکه همچنان در موج نخست کرونا قرار داریم، بیان کرد: در ماه اردیبهشت شاهد کاهش چشمگیر میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در مشهد بودیم، اما در هفته‌های اخیر تعداد بیماران مبتلا در این شهر افزایش داشته است.

او با بیان اینکه تا کنون آستان قدس رضوی همکاری‌های بسیار خوبی با حوزه سلامت داشته است و پس از بازگشایی درب‌های حرم مطهر رضوی رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی به شکل بسیار مطلوبی در این مکان مقدس انجام می‌شود، تصریح کرد: به طور حتم در صورت ادامه روند همکاری‌ها و رعایت اصول خود مراقبتی و بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد روند نزولی این بیماری در مشهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام//ف.س
 

نظر شما