شناسهٔ خبر: 41224262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصوبات یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و چهلمین جلسه علنی خود لایحه حمایت از ورزش این کلانشهر را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ابتدای یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای شهر شیراز و پس از رونمایی از سامانه جامع مصوبات شورا، نامه فرمانداری مبنی بر ایراد به مصوبه افزایش سقف اختیارات سرمایه‌گذاری به شهرداری شیراز بررسی شد که اعضا با تاکید بر اینکه موضوع مصوبه در خصوص اختیارات شهرداری در امور سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی است بر آن اصرار کردند.

دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه لایحه شهرداری شیراز در حمایت از ورزش کلانشهر شیراز بود که دستورالعمل مربوط به این لایحه مشتمل بر یک مقدمه، ۴ ماده و ۵ تبصره با رای موافق اعضا و ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر درخصوص دستورالعمل اجرایی بند‌های ۳، ۱۷، ۸، ۱۴، ۳۰، ۱۶ و ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دیگر دستورکار این جلسه بود که با همه بند‌های آن به جز بند ۱۷ موافقت شد و به تصویب رسید.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر الحاق یک تبصره به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص سامانه شفافیت دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که با توجه به اینکه مصوبه طی نامه فرمانداری به هیئت حل اختلاف ارسال و تغییر محتوایی در آن ایجاد نکرده اعضا بر این مصوبه نیز اصرار کردند.

لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درخصوص انعقاد قرارداد بخشی از توسعه غربی خط یک مترو شیراز نیز در این جلسه مطرح و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد جهت اجرای این لایحه از محل ردیف اعتباری مربوط به پروژه خط یک قطار شهری حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به عقد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم¬الانبیاء با رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری و صرفه و صلاح اقدام کند.

طرح جمعی از اعضای شورا درخصوص پیشنهاد ایجاد خانه «شهریاران جوان»، دستور کار دیگر این جلسه بود که مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگردانده شود.

مساعدت مبلغ ۱۰ میلیارد ریالی به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس بابت هزینه‌های طرد و ساماندهی اتباع بیگانه شورا دیگر لایحه بررسی شده در این جلسه بود و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری ماده ۱۶ بودجه سال ۹۹ را جهت کمک به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس پرداخت کند.

لایحه پایانی به تصویب رسیده در این جلسه ایجاد واحد‌های تجاری بازارجه هنر با مال الاجاره ۵۰ درصد مبلغ اجاره بهاء کارشناسی برای مدت دو سال بود که براساس آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به ایجاد واحد‌های تجاری بازارچه هنر با مال الاجاره ۵۰ درصد مبلغ با رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما