شناسهٔ خبر: 41224200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان جشنواره ملی عکس از چشم دختران ببینیم تجلیل شدند

کرمان - ایرنا - اختتامیه دومین جشنواره ملی " از چشم دختران ببینیم " همراه با افتتاح نمایشگاه برگزار شامگاه (چهارشنبه ) در رفسنجان شد و از برگزیدگان و منتخبان آثار ارسالی تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

دبیر دومین جشنواره ملی " از چشم دختران ببینیم "  در آئین اختتامیه و گشایش دومین نمایشگاه این جشنواره که در محل گذر فرهنگی گردشگری خیابان بنفشه رفسنجان  برگزار شد گفت: شهرداری رفسنجان در کنار اجرای پروژه های عمرانی به دغدغه های فرهنگی شهر هم اهمیت می دهد که در این راستا برای دومین سال جشنواره عکس را پر شورتر و پر نشاط تر از سال گذشته اجرا کرد.

ساجده دهقانی با اشاره به اینکه این جشنواره کار خود را از اوایل خرداد ماه امسال با ارائه فراخوانی، شروع کرد تصریح کرد: بیش از یک هزار اثر از ۴۳ عکاس از سراسر کشور از جمله اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، کرمان و ...  به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

دهقانی افزود: سه داور مطرح کشوری اهل رفسنجان این آثار را داوری کردند که ۹۷ اثر انتخاب و به نمایشگاه راه یافت.

وی بیان کرد: از این ۹۷ نفر ۸ نفر در دو بخش دوربینی و موبایلی به عنوان برتر برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در گذر فرهنگی و گردشگری خیابان بنفشه به مدت ۳ روز میزبان علاقمندان است.

وحیده نوری عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این آئین گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان و بانوان تشکیل می دهند می توان از ایده های آن ها در تصمیمات و مدیریت شهری استفاده کرد.

وی افزود: برای اینکه حضور پر رنگ بانوان را داشته باشیم و از دغدغه آن ها اطلاع پیدا کنیم شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان بنا به این دلایل در تلاش است تا حضور بانوان پر رنگ تر باشد و از  خواسته های آنان با اطلاع شود.

محمد مختاری معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در این آئین گفت: وقتی فرصت هایی در اختیار بانوان قرار می گیرد غنیمت شمرده و از آن فرصت ها استفاده می کنند که بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همه شرکت کنندگان در دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " برنده هستند زیرا حضور آن ها در این جشنواره مغتنم بوده و نشان دهنده این است که بانوان به امر هنر اهمیت قائل هستند.

مختاری  افزود: شهرداری رفسنجان طی ۲ سال و نیم گذشته با شکل گیری پنجمین شورای اسلامی شهر، به مباحث فرهنگی اهمیت خاصی داده است و در این راستا چندین فرهنگسرا در سطح شهر ایجاد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: دومین جشنواره ملی عکس " از چشم دختران ببینیم " می تواند شوری در جامعه ایجاد کند.

در پایان در بخش اصلی دوربینی نگین محمدی فرد از اصفهان و زهره لک از تهران و در بخش اصلی موبایلی هم سمانه شیرازی از آمل و کوثر علیزاده از رفسنجان تجلیل شدند.

در بخش وِیژه دوربینی هم مینا نوعی از تبریز و مهناز نوریان از مشهد و در بخش ویژه موبایلی نیز نگین سیدی از رفسنجان نفر اول و فاطمه شایق از رفسنجان به عنوان نفر دوم تقدیر شدند.

نظر شما