شناسهٔ خبر: 41224156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

امام جمعه کرمان: هر آنچه باعث مضاعف شدن تلاش کادر درمان در مواجه با کرونا شود بخشودنی نیست

خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در فاز دوم مقابله با بحران کرونا گفت: طی ماه‌های گذشته کادر درمان در یک فرایند سخت و نفس‌گیر مشغول مجاهدت است و هر کاری که باعث می‌شود این زحمات به هدر برود یا زحمت این عزیزان مضاعف شود، بخشودنی نیست.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ضرورت توجه به مراقبت‌های بهداشتی در بحران کرونا برای جلوگیری از خستگی کادر درمانی و افزایش مشکلات اقتصادی بیان کرد: آنچه که در ماه‌های گذشته در کشور ما اتفاق افتاد چیزی از جنس حماسه بود که با عنایت الهی، راهنمایی‌ها و حمایت‌های رهبر انقلاب، مشارکت دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی و تدبیر مدیران بهداشت و درمان کشور و البته با مجاهدت و فداکاری بی‌نظیر و مثال زدنی کادر درمان رقم خورد.
 
امام جمعه کرمان گفت: عملکرد کادر درمانی ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌های پرادعا و متکبر مثل امریکا و کشور‌های اروپایی، بسیار موفق‌تر بود و این مسئله نشان داد که ورای این ظاهر شیک در کشور‌های مستکبر دنیا، یک نظام پوسیده مستقر است که حتی به اخلاق هم پایبند نیست و به عنوان مثال سالمندان و ناتوانان را در بهره‌مندی از درمان در اولویت‌های بعدی قرار می‌دهند.
 
وی افزود: این کارنامه موفق در کشور ما شکل گرفته که هم نیازمند معرفی به مردم کشور و حتی سایر کشور‌هاست و از سوی دیگر باید از آن حراست و مراقبت کرد. طی ماه‌های گذشته کادر درمان در یک فرایند سخت و نفس‌گیر و فرسایشی مشغول مجاهدت است و هر کاری که باعث می‌شود این زحمات به هدر برود یا زحمت این عزیزان مضاعف شود، بخشودنی نیست.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: مدیران مسول در جامعه باید تمهیداتی بیندیشند و از سویی مردم باید به صورت حداکثری مسائل بهداشت و فاصله گذاری را رعایت کنند که آمار مبتلایان افزایش پیدا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در حال حاضر استفاده از ماسک، شستن مکرر دستها، عدم برگزاری تجمع و بویژه مراسم عزا و عروسی توصیه‌های مکرری است که از سوی متخصصان بیان می‌شود و توقع می‌رود که همه نسبت به این مسائل حساس باشند.

انتهای پیام/

نظر شما