شناسهٔ خبر: 41223920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده پیشین مجلس: ماسک زدن باید به یک فرهنگ تبدیل شود

صدف صمیمی

یک نماینده اسبق مجلس گفت: برای مبارزه با کرونا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند ماسک زدن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

عبدالواحد فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: یکی از آسیب های مهمی که دنیا را تهدید می‌کند، بحث ویروس کرونا است. این ویروس تمام  کنش‌های زیستی بشر امروز مثل روابط اقتصادی، تصمیمات سیاسی و اقدامات فرهنگی را به نوعی درگیر کرده است. تمام مردم جهان در شرایط بد اقتصادی هستند، سیاستمداران تصمیماتشان را بر پایه آمار گسترش کرونا می‌گیرند و بسیاری از آداب و رسوم در سایه کرونا از بین رفته است.

وی ادامه داد: کرونا روابط اجتماعی را محدود کرده است. برای مبارزه با کرونا به این نتیجه رسیده اند که بهترین کار پیشگیری است. با توجه به گرما و مشکلات عده‌ای در تهیه ماسک می‌توان حدس زد که چرا عده ای هنوز از این روش پیشگیرانه برای محافظت خود و اطرافیانشان استفاده نمی‌کنند؛ اما باید جلوی این سهل انگاری ها را گرفت. 

فیاضی تصریح کرد: ماسک زدن و سایر روش‌های پیشگیرانه باید به یک رفتار اجتماعی در اجتماعات، خانواده و  محل کار  تبدیل شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که متاسفانه در موج  دوم کرونا آمار مرگ و میرهای ناشی از این بیماری افزایش یافته است، تاکید می‌کنم که راهی جز رعایت موارد بهداشتی نداریم و برای مبارزه با کرونا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند ماسک زدن را به یک فرهنگ همگانی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

نظر شما