شناسهٔ خبر: 41223902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

نحوه حضور کودکان در کلاس‌های تابستانی با شیوع کرونا

صدری‌زاده درباره شرایط حضور کودکان در کلاس‌های تابستانی با شیوع کرونا در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

صدری‌زاده، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد بازگشایی کلاس های تابستانی،  اظهار کرد: همه می دانیم با وجود بیماری حاد دستگاه تنفسی به نام کرونا شرایط برای خودمان و فرزندانمان بسیار سخت شده است و تنها راه مقابله با این نوع ویروس کشنده رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. راه‌های پیشگیری از کرونا مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی است، با این تفاوت که این نوع ویروس یک بیماری نوپدید است که می تواند خطرات بیشتری نسبت به بقیه بیماری ها داشته باشد. خانواده ها در صورت مشاهده علائم مختلف بیماری در فرزندان خود باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

او در ادامه افزود: این را هم باید بدانید که کودکان و حتی دانشجویان نمی‌توانند برای همیشه از حضور در مکان‌های آموزشی منع شوند، بلکه می‌توانند به کار‌های روزمره خود ادامه دهند، اما با رعایت کردن تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توان به زندگی عادی ادامه داد. 

بیشتر بخوانید

صدری زاده بیان کرد: اگر علائم سرماخوردگی مانند تب یا سرفه در فرزندان مشاهده شد باید تا یک هفته در خانه استراحت کنند. البته خانواده ها می‌توانند در صورت وجود تب در فرزندانشان از دارو‌های ضد تب استفاده کنند. بعد از یک هفته اگر فرزند خانواده سلامتی خود را به دست آورد می‌تواند ب شرایط عادی به درس و کلاسی خود بازگردد.

مهد کودک ها

مراقبت‌های فردی هنگام حضور در کلاس‌ها

او گفت: درمورد رفتن به کلاس هم بهتر است برای احتیاط بیشتر تا یک هفته ماسک را حتما داشته باشد. ممکن است کرونا در کودکان بدون علائم ظاهر شود که در این صورت احتمال انتقال بیماری به دیگران بسیار کم‌تر از وقتی است که علامت دارند، اما باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و استفاده از ماسک و دستکش فراموش نشود.

بیشتر بخوانید

این متخصص عفونی تاکید کرد: نیمکت‌ها یا صندلی‌ها باید به اندازه ۲ متر تا ۲/۵ متر فاصله داشته باشند. اگر هر کدام از کودکان ظاهر سالمی داشتند، اما عطسه و سرفه کردند حتما با یک دستمال تمیز جلوی دهان و بینی خود را بگیرند. در کلاس حتما باید سطل آشغال دردار وجود داشته باشد که در صورت دور انداختن دستمال کاغذی استفاده شده بتوانند درب آن را ببندند. کودکان هنگام حضور در کلاس حتما دست‌ها و صورت خود را با آب و صابون بشویند.

انتهای پیام/

نظر شما