شناسهٔ خبر: 41223579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان خبر داد:

تصویب طرح «افق سبز» برای ایجاد قطب گردشگری غرب اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از بررسی و تصویب طرح «افق سبز» در شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شهری با هدف ایجاد قطب گردشگری غرب اصفهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: جهت اجرای پروژه‌های محرک توسعه در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان در بودجه مناطق ۱۵ گانه شهرداری تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تأمین پنج میلیارد تومان اعتبار جهت انجام مطالعات و طراحی پروژه‌های گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ مناطق ۱۵ گانه و ناژوان انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شده، تعداد سه دفتر تسهیلگری و نهاد توسعه محلات شمس‌آباد در منطقه هشت، سفلی و علیا در منطقه ۱۵ و شاهد در منطقه هفت راه‌اندازی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: دوره‌های تخصصی آشنایی با مباحث حوزه بافت‌های ناکارآمد برای بیش از ۱۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های شهرسازی، معماری، برنامه‌ریزی شهری و سایر رشته‌های مدیریت شهری برگزار شده است.

وی از بررسی و تصویب طرح «افق سبز» در شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شهری با هدف ایجاد قطب گردشگری غرب اصفهان خبر داد و گفت: مشارکت شهروندان در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان در قالب یک شهر گفت وگو، ابلاغ تعداد ۵۵ مصوبه کمیسیون ماده پنج و ابلاغ تعداد شش مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر اقدامات مهم معاونت شهرسازی و معماری در سه ماهه نخست سال‌جاری به شمار می‌آید.

حسینی‌نیا با بیان اینکه گزارش وضعیت سنجی کودکان شهر اصفهان تدوین و برنامه اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک تهیه شده است، اظهار کرد: پروژه‌های طراحی گستره‌های طرح‌های ویژه حوزه غرب (مناطق دو، ۹ و ۱۱) و حوزه شرق (مناطق چهار، ۱۰ و ۱۴) انجام و پروژه تعیین تکلیف اراضی باغی و کشاورزی حوزه غرب (مناطق دو، ۹ و ۱۱) و حوزه شرق (مناطق ۱۰ و ۱۵) تعریف شده است.

وی از تخصیص ۴۰ میلیارد تومان در بودجه شهرداری برای بافت‌های تاریخی شهر خبر داد و افزود: در بودجه امسال همچنین سه میلیارد تومان برای شهر دوستدار کودک تخصیص یافته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به تعداد یک هزار و ۹۶۱ آرای صادر شده در کمیسیون ماده صد شهرداری، گفت: از این آمار، تعداد آرای جریمه ۸۵.۳ درصد، تعداد آرای تخریب ۶.۷۸ درصد، تعداد آرای تخریب زمان نوسازی ۲.۸۱ درصد، تعداد آرای تبدیل و تعطیل ۰.۱ درصد، تعداد آرای برائت ۲.۸ درصد و تعداد آرای سایر ۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به پروانه‌های ساختمانی صادر شده در سال ۹۸، تصریح کرد: در سال گذشته متراژ پروانه ساختمانی ۳۹ درصد و تعداد پروانه‌های صادر شده ۶۴ درصد رشد داشته است.

نظر شما