شناسهٔ خبر: 41223514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باید صندوق حمایت از چای‌کاران تقویت شود

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت:باید صندوق حمایت از چای‌کاران تقویت شود تا با توسعه آن آرامش برای کشاورزان به ارمغان آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، عصر امروز شصت و دومین نشست شورای گفت‌وگوی گیلان و چهارمین نشست این شورا در سال جاری با حضور محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و اعضای شورای گفت‌وگوی گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

در این نشست راهکار‌های پیشنهادی جهت بهبود صنعت چای از طریق تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و همچنین مشکلات ناشی از سیاست‌های ارزی دولت و تأثیرات آن بر فضای کسب‌وکار موردبررسی قرار گرفت.

صنعت چای، موضوعی بود که شورای گفت‌وگوی گیلان به آن پرداخت و رئیس سازمان چای نیز گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، این محصول پرمصرف قبلاً از خارج ارزان وارد می‌شد، اما طی دو سال گذشته حضور چای‌کاران در بازار بیشتر ملموس است.

حبیب جهان‌ساز می‌گوید در سال‌های اخیر به چای‌کاران سرمایه در گردش و تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و علاوه بر آن در به‌زراعی نیز دست کشاورزان را می‌گیرند.

به گفته وی، باید صندوق حمایت از چای‌کاران تقویت شود تا با توسعه آن آرامش برای کشاورزان به ارمغان آید.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نیز در این نشست اظهار کرد: صنعت چای، برنج و گردشگری ارکان اقتصادی گیلان هستند.

محمد خزاعی با اشاره به کاهش درآمد کشور ازجمله تشدید تحریم‌ها و کاهش فردش نفت افزود: نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها در شرایط کنونی، فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

وی حمایت از بخش خصوصی را راه نجات اقتصاد کشور برشمرد و گفت: تجار، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با اشاره به کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی اتاق بازرگانی، اظهار کرد: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب‌وکار خصوصی و رقابت آزاد حمایت می‌کند.

او با اشاره به فعالیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: این کمیته ضمن برقراری ارتباط فعالین اقتصادی کشور با ICC فعالیت‌های خود را از طریق ۹ کمیسیون بانکی، بیمه، تسهیلات گمرکی و تجاری، حقوقی و داوری، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، محیط‌زیست و انرژی انجام می‌شود.

خزاعی، تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین‌المللی در کلیه بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته‌های ملی کشور‌های عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه‌های کمیته ایرانی ICC برشمرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما