شناسهٔ خبر: 41223511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

برهم صالح خواستار توقف اقدامات نظامی ترکیه در عراق شد

تسنیم

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، خواستار توقف حملات نظامی ترکیه در اراضی عراق شد و آن را تعرض به حاکمیت این کشور وامنیت منطقه برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق چهارشنبه شب در دیدار با تعدادی از سفرای عرب در بغداد، «از مواضع کشورهای دوست و برادر و همچنین مواضع حمایتی اتحادیه عرب از عراق در برابر ادامه تجاوزات ترکیه و حمایت سفرای عرب از امنیت و ثبات عراق» تمجید کرد.

در بیانیه رئیس جمهور عراق آمده است: عراق با اقتدار و دارای حاکمیت، طرح ملی است که موجب حفظ ثبات و صلح این کشور می‌شود و امنیت عراق از پایه‌های اصلی امنیت منطقه است».

برهم صالح افزود: عراق کشوری قوی و تاثیر گذار در سطح منطقه و جهان است و همگان باید به حاکمیت آن احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت حمایت از راه‌حل‌های مسالمت آمیز برای حل بحران‌ها و تنش‌های منطقه و به منظور تقویت امنیت و ثبات همه کشورها تاکید کرد.

وی در ادامه گفت که هماهنگی مشترک برای حل مشکلات مرزی از راه‌های دیپلماتیک و گفت‌وگوهای جدی ضرورت دارد.

سفرای عرب نیز حمایت خود از تلاش‌های عراق برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور به دور از هرگونه دخالت‌های خارجی و همچنین تلاش کشورهایشان برای تحکیم روابط با عراق و گشترش دامنه همکاری و هماهنگی‌ها در موضوعات مورد اهتمام تاکید کردند.

نظر شما