شناسهٔ خبر: 41223173 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

پیشنهاد یک میلیون دلاری چینی‌ها به نوراللهی

یکی از ستارگان بی‌چون و چرای این روز‌های پرسپولیس که توانسته مورد توجه چند باشگاه خارجی قرار بگیرد هافبک دفاعی این تیم احمد نوراللهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران پژواک، بر اساس شنیده‌ها در چند روز گذشته چندین ایجنت با واسطه یا بدون واسطه با احمد نوراللهی تماس گرفته‌اند و پیشنهاداتی را برای او مطرح کرده‌اند که طبق این خبر او چندین پیشنهاد از تیم‌های عربی و آسیایی داشته است. گفته می‌شود وسوسه‌انگیزترین پیشنهاد از طرف یک باشگاه چینی بوده است، تیمی که حاضر است سالانه یک میلیون دلار به کاپیتان سوم پرسپولیس پرداخت کند. یک میلیون دلار در شرایط کنونی اقتصاد کشورمان رقم هنگفتی محسوب شده و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان می‌شود که گذشتن از آن خیلی سخت و دشوار است.

احمد نوراللهی در ۲۷ سالگی نه تنها یکی از باتجربه‌ترین و مهم‌ترین مهره‌های این تیم است بلکه وارث یکی از جذاب‌ترین شماره پیراهن‌های تاریخ این باشگاه نیز هست. می‌گفتند پیراهن شماره ۸ پرسپولیس را هر کس تن کند یاغی می‌شود. پیراهن معمولی‌ها نیست. از حسین کلانی و ناصر محمدخانی بگیر تا مرتضی کرمانی، مجتبی محرمی، مهدی هاشمی‌نسب و علی کریمی. هر کدام از آن‌ها تا امروز آنقدر ماجرا ساخته‌اند که می‌شود کتاب شماره ۸ جنجالی‌های قرمز را نوشت. اما او بازیکنی است که تمام رده‌های سنی ملی فوتبال ایران را گذرانده است و خیلی هیاهو ندارد، در میانه میدان به تیم ریتم می‌دهد و هر وقت در غیاب بزرگان بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته با آرامش و مسئولیت‌پذیری تیم را هدایت کرده است. بازیکنی که هم کی‌روش به او اعتماد داشت و هم ویلموتس، برانکو و کالدرون حالا در تیم یحیی گل‌محمدی یک مهره باتجربه به شمار می‌رود. ۲۷ سالگی در فوتبال ایران سن پختگی نیست. کافی است یادمان بیاید که وحید امیری تازه در همین سن و سال دیده شد! اما نوراللهی با قامت کشیده، شوت‌های غافلگیرکننده و توانایی سرزنی از خود یک هافبک با استاندارد‌های متفاوت ساخته است. بازیکنی کم‌حاشیه که هرگاه دوربین تلویزیون نمای بسته‌ای از او را نشان می‌دهد دانه‌های درشت عرق روی سر و صورتش دیده می‌شود. احمدنور نه با فریاد‌ها و اعترا‌ض‌ها و خودنمایی‌ها در دنیای مجازی و خطا‌ها و کارت‌های غیر ضروری در زمین، بلکه با دویدن، جنگیدن و تأثیرگذاری مثبت، تعصب و عشقش به پرسپولیس را نشان می‌دهد؛ جایی که همه می‌بینند شماره ۸ تیم برازنده‌اش است.

او دوست دارد در پرسپولیس بماند و چند سال دیگر هم بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد، بازوبندی که در فصل جاری هم با وجود سیدجلال حسینی، امید عالیشاه و حسین ماهینی (در نیم‌فصل اول) بیشتر از همه بر بازوی شماره ۸ بسته شد. البته فراموش نباید کرد که یک میلیون دلار رقم کمی نیست و اگر نوراللهی قید آن را بزند کار بزرگی انجام داده است.

انتهای پیام

نظر شما