شناسهٔ خبر: 41219474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استانداری چهارمحال و بختیاری از طرح‌های مطالعاتی مصوب شهرداری مصوب شهرکرد حمایت می‌کند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه مطرحهای مطالعاتی در مدیریت شهری، گفت: در صورت ارائه طرح‌های مطالعاتی‌ مصوب از سوی شهرداری شهرکرد، اعتبار این طرح‌ها از سوی استانداری حمایت و تامین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست با مجموعه مدیریت شهری در شهرکرد تاکید کرد: برای رفع مشکلات شهری در مرکز استان باید نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و نسبت به ارایه راهکارهای عملیاتی در این خصوص اقدام شود.
عباسی با اشاره به درآمد شهرداری‌ها از سه محور افزود: درآمدهای شهرداری به صورت خدماتی، سرمایه‌گذاری و اتفاقی است.
رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت:  تاکنون به مردم ارائه شده اما مردم انتظارشان از شورای اسلامی و شهرداری بیش از گذشته است و این میزان اعتبارات پاسخگوی مطالبات مردمی نیست.
حیدر علی‌پور تصریح کرد: بودجه ناچیز و در شرایط شیوع ویروس کرونا اوضاع بدتر از گذشته هم شده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مردم شهرکرد مکانی برای تفریح ندارند.
طیبه شریفی تاکید کرد: دامنه کوه پارک تهلیجان برای جذب گردشگر حایز اهمیت است و با توجه به اینکه در شهر مشکلات روحی، روانی و افسردگی  ممکن است وجود داشته باشد، این مکان تفریحی می‌تواند برای استفاده مردم مناسب باشد.
وی یادآور شد: در شورای اسلامی دوره چهارم برای این طرح تصمیماتی گرفته شد و بخشی از اقدامات انجام شد اما هنوز تکمیل نشده است.
عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: طرح آمایش سرزمین نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
علی‌رضا توکلی تصریح کرد: مطالعاتی که برای این طرح انجام می‌شود باید دقیق و درست باشد تا بتوان خدمات را براساس همان مطالعات ارایه کرد.
وی اظهار داشت: در طرح آمایش سرزمین دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با وظیفه خود اطلاعات دقیق ارایه دهند و در این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: متاسفانه برخی املاک شهرداری از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی تصرف شده است.
امام‌قلی بلالی تاکید کرد: این دستگاه‌های اجرایی نه تنها هزینه عرصه را پرداخت نکرده بلکه عوارض را هم به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: در راستای آماده‌سازی منظریه قراردادی بین اداره کل راه وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال بسته شده که بخشی از کار انجام و بقیه آن مانده است.
حمید فتح‌اللهی تصریح کرد: متاسفانه منظریه از آماده‌سازی مناسبی برخوردار نیست و در بخش‌های حمل و نقل، فضای سبز و ترافیک مشکل جدی دارند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: هم‌اکنون قیمت مسکن در شهرکرد با تهران برابری می‌کند که این موضوع مشکلاتی را برای جوانان ما ایجاد کرده است.
فرهاد رئیسی تاکید کرد: سرانه هزینه برای هر نفر در شهرکرد ۱۰ میلیون ریال و مجموع اعتبارات شهرداری تنها دو هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهردار شهرکرد نیز با اشاره به لزوم نوسازی بافت فرسوده شهری و وجود ۸۶ هکتار بافت فرسوده در مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری به متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌ها و تسهیلاتی مانند تخفیف در پروانه ساختمانی و عوارض ها و قسط بندی بدهی آنان ارایه می‌دهد.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: این سطح بافت فرسوده به انضمام مناطق الحاقی مهدیه، اشکفتک و چالش‌تر است.
وی افزود: از سر فصل‌های مختلفی به این مناطق کمک شده اما این اعتبارات برای مناطقی که در بافت فرسوده قرار دارند، پاسخگو نیست.
عبدالغنی به اقدامات انجام شده توسط شهرداری شهرکرد در برخی از محله‌های منظریه شهرکرد اشاره و تصریح کرد: تاکنون شهرداری در محله‌های منظریه خدمات ارائه کرده اما مطالبات مدیریت شهری از سوی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پرداخت نشده است.
وی، از آمادگی شهرداری شهرکرد برای احداث فضای سبز در مناطق شهر خبر داد و یادآور شد: این اقدام در افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای رفاه عمومی و خدمات رسانی بیشتر به شهروندان موثر است.
شهردار شهرکرد اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، راه‌اندازی سایت دفن زباله و پسماند در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و جمع‌آوری زباله به صورت منطقه‌ای طرح‌هایی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی گفت: برای راه‌اندازی کمپینگ پارک ملت شهرکرد تا نوروز ۱۴۰۰ به اختصاص اعتبار از محل منابع ملی، استانی و شهرستانی نیاز است.
عبدالغنی تاکید کرد: احداث زیرگذر بلوار آیت‌الله طالقانی، ایجاد روگذر و زیرگذر میدان معلم، تکمیل مجتمع ورزشی ـ سلامت در برج‌های دوقلو شهرکرد و اجرای شهر الکترونیک از مهم‌ترین پروژه‌های مشارکتی شهرداری شهرکرد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است.
معاون زیربنایی و کمربندی جنوب حمل و نقل شهرداری شهرکرد نیز گفت: با تکمیل و بهره‌برداری کمربندی جنوب شهر بخشی از ترافیک میدان شهداء رفع می‌شود.
عبدالصادق نجفی تصریح کرد: با اصلاح مسیل‌های شهرکرد، هنگام بارش‌ها مشکل آبگرفتگی معابر تا حدودی رفع شده و در این راستا بازگردانی پساب‌ها به چرخه فضای سبز ضروری است.
وی نداشتن نردبان آتش‌نشانی را یکی از مشکلات سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد دانست و افزود: در صورت وقوع یک اتفاق در شهر متاسفانه نردبانی برای امدادرسانی نیست.
معاون توسعه، مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد نیز گفت: این شهرداری
هیچ گونه بدهی به دستگاه‌های اجرایی ندارد اما ۴۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد.
صادق محمدپور تاکید کرد: بودجه سال‌جاری شهرداری شهرکرد ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود که از این مبلغ یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال مختص شهرداری، ۷۱۰ میلیارد ریال مرتبط با سازمان‌های زیرمجموعه و بقیه دیون است.
وی یادآور شد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری شهرکرد عمرانی و ۴۰ درصد جاری است.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

نظر شما