شناسهٔ خبر: 41219438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص اعتبارات به مقوله فرهنگ در ادارات کردستان در اولویت آخر است

گروه استان‌ها ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: متأسفانه تخصیص اعتبار پرداختی به دستگاه‌ها به مقوله فرهنگ در اولویت آخر است که باید به این مسئله توجه جدی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرانک قدسی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد, با طرح این پرسش که چرا در بحث حجاب و عفاف موفق نشده‌ایم؟ اظهار داشت: اگر تمام فعالیت‌های فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط در حوزه حجاب و عفاف را بررسی کنیم می‌بینیم که در این فعالیت‌ها به مقوله تبلیغات محیطی، آموزش، برگزاری همایش و قسمی نیز الگوهای تشویقی زیارتی، سیاحتی و تفریحی پرداخته شده است. 
وی افزود: هر چند از ظرفیت فضای مجازی به صورت تخصصی بهره گرفته نشده، اما از این حیطه نیز غفلت نشده و برای آن نیز وقت گذاشته‌ایم. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با ذکر اینکه با وجود تمامی این فعالیت‌ها و هزینه‌هایی که در این حوزه شده است، تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: باید بررسی کرد که چرا نتایج کسب شده از ارزیابی‌های ادارات از حجاب و عفاف که در رده بالایی قرار گرفته، زمانی که به عرصه اجتماع و خانواده آورده می‌شود چندان رضایت‌بخش نیست؟

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نمی‌توانند حجاب و عفاف را ارتقاء بدهند، خاطرنشان کرد: حجاب یک امر فطری و ذاتی‌ست و از روزی که آدم و حوا به زمین فرستاده شده از همان لحظه پوشش و حجاب برای بشریت معنا یافت. 

قدسی با اشاره به اینکه حجاب مختص به چند دستگاه محدود نیست، ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌ها دقیق نبوده و افراط و تفریط باعث شده که طرح حجاب و عفاف موفق عمل نکند. 
وی گریزی به افراط‌های لحاظ شده در واقعیت‌های جامعه و حجاب زد و گفت: امروز تفریط بر برنامه‌ها از رنگ پوشش دانش‌آموزان در مدارس گرفته تا امورات فرهنگی سایه انداخته و برنامه‌هایمان تکراری بوده که در صورت تداوم این رویکرد موفق نخواهیم شد. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اذعان به اینکه با توجه به تغییر فضای اجتماعی باید برنامه‌های تکراری را از گردونه اقدامات خارج کرد، افزود: متأسفانه تخصیص اعتبار پرداختی به دستگاه‌ها به مقوله فرهنگ در اولویت آخر است که باید به این مسئله توجه جدی شود. 

قدسی با اشاره به الزام نگاه اداری و دستورالعملی به بخش حجاب و عفاف، یادآور شد: ما هیچ وقت نتوانستیم از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم و برنامه‌های طراحی شده تنها به قشر اداری پرداخته که می‌بایست این خلاء دیده و از میان برداشته شود.

انتهای پیام/483/ش

نظر شما