شناسهٔ خبر: 41219365 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کودکان، آسیب پذیر در برابر بیماری های عفونی - مردم سالاری آنلاين

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه در مقابل مسایل تغذیه ای، بیماری های عفونی (کرونا) و ... ذکر و عنوان کرد: کودکان زمان مشخصی برای رشد و بالندگی دارند و در این بازه زمانی نیازمند دریافت پروتئین و مواد غذایی سرشار از آهن، روی و... هستند.

صاحب‌خبر - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه در مقابل مسایل تغذیه ای، بیماری های عفونی (کرونا) و ... ذکر و عنوان کرد: کودکان زمان مشخصی برای رشد و بالندگی دارند و در این بازه زمانی نیازمند دریافت پروتئین و مواد غذایی سرشار از آهن، روی و... هستند.
دکتر آبتین حیدرزاده امروز در نشست استانی حمایت تغذیه ای اقشار آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا در رشت با اشاره به ادامه درگیری جامعه به ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن، کاهش سوء تغذیه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، مادران باردار و سالمندان را مورد تاکید قرار داد.
وی شناسایی گروه های در معرض خطر و در اولویت قرار دادن آنها را مهم دانست و افزود: تحقیقات صورت گرفته نشانگر این است که آسیب های تغذیه ای، افت پایدار کارکردهای ذهنی و توانمندی هوش افراد را به دنبال دارد.
منابع غذایی غنی از آهن؛ عاملی برای مقابله با ویروس کروناست
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کودکان را آسیب پذیرترین قشر جامعه در مقابل مسایل تغذیه ای، بیماری های عفونی (کرونا) و ... ذکر کرد و افزود: کودکان زمان مشخصی برای رشد و بالندگی دارند و در این بازه زمانی نیازمند دریافت پروتئین و مواد غذایی سرشار از آهن، روی و... می باشند.
وی با تاکید بر اینکه مادران باردار گروه دیگری از اقشار جامعه محسوب می شوند که در معرض آسیب های تغذیه ای قرار می گیرند، یادآور شد: سوء تغذیه مادران در دوران بارداری علاوه بر کاهش رشد جنین، موجب کاهش ذخایر بدن مادر نیز می شود.
حیدرزاده تصریح کرد: سالمندان نیز از دیگر گروه های آسیب پذیر جامعه هستند که به علت محدودیت های تغذیه ای کوتاه مدت، دچار عوارض وخیم می شوند و با کاهش شدید ایمنی بدن ممکن است مسایل جدی مانند ضعف عضلانی، سرگیجه و ...  دچار شوند که این امر، منجر به بروز آسیب هایی مانند افتادن، شکستن استخوان و ... را به دنبال دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما