شناسهٔ خبر: 41219251 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست ویدئوکنفرانس رئیس با معاونان و دانشجویان دانشگاه تشریح شد

چگونگی اجرای کارورزی و برنامه‌های امتحانی در دانشگاه علوم بهزیستی

چگونگی انجام کارورزی در مقاطع مختلف و چگونگی اجرای برنامه‌های امتحانی دانشگاه علوم بهزیستی بررسی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، دکتر امیرمسعود عرب، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست با معاونان آموزشی، درمان، فرهنگی – دانشجویی و مدیر آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جمعی از دانشجویان و نماینده دانشجویان در انجمن صنفی که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن یادآوری این موضوع که جایگاه دانشجویان در دانشگاه و پشتیبانی از خواسته‌های آنان را مهم می‌داند، گفت: تمامی اقدامات برای حفظ سلامتی دانشجویان و آسیب کمتر به روند آموزش دانشجویان است و تصمیمات در شرایط فعلی کرونایی کشور، باید با توجه به منافع اکثریت دانشجویان اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: درخواست‌های دانشجویان اگر با شرایط و قوانین دانشگاه هماهنگ باشد، امکان اجرا دارد.

عرب در ادامه اظهار کرد: اولویت با حفظ سلامتی دانشجویان است و اگر برای اجرای برنامه‌ای آموزشی یا پژوهشی، دانشجویان مجبور به تردد در تهران و یا شهرهای محل سکونتشان شوند و چون احتمال ابتلای آنان به بیماری کرونا افزایش می‌یابد، اصلا موافق آن نیستیم و باید آن برنامه به آینده موکول شود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی افزود: دانشجویان می‌توانند سئوال‌ها و نظرهای خود را از طریق سامانه، تشکل‌های دانشجویی و یا شورای صنفی مطرح کنند و حتی از همه گروه‌های آموزشی خواستیم که گروه‌هایی در فضای مجازی با دانشجویان داشته باشند و مسایل موردی گروه را با هم در میان بگذارند و در مواقع لزوم، مسئولان دانشگاه نیز کمک خواهند کرد.

دکتر آرش میراب‌زاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در پاسخ به سئوالی از سوی دانشجویان گفت: اساتید که امر آموزش را هدایت می‌کنند، حق دارند که روش انجام امتحانات را هم تعیین کنند و هر سیستم و روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، مورد تایید بخش آموزش دانشگاه نیز است.

وی همچنین در مورد عدم شرکت در امتحانات افزود: دانشجویان برای عدم شرکت در امتحانات، باید مستندات محکمی ارائه بدهند.

دکتر سهیلا شهشهانی‌پور، مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به اینکه سامانه نوید برای اجرای آزمون‌های پایان ترم قابل استفاده نیست، گفت: از سامانه "فرادید" و یا هر روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، برای اجرای آزمون‌های پایان ترم استفاده خواهیم کرد.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: برنامه امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی، از ۱۴ تیرماه به ۲۱ تیرماه تغییر کرده است و زمان برگزاری امتحانات دانشجویان ارشد و دکتری نیز به عهده گروه‌های آموزشی گذاشته شده است تا خودشان هماهنگ کرده و به آموزش اعلام کنند.

شهشهانی‌پور، در مورد مدت زمان دوره‌های کارورزی نیز گفت: نمی‌توانیم میزان ساعتی را که برای کارورزی‌ها در آئین‌نامه‌های آموزشی ذکر شده، تغییر بدهیم.

دکتر حسن شاکری، معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی نیز در پاسخ به سئوالی گفت: سلامتی تک تک دانشجویان برای مسئولان دانشگاه مهم است و در اوایل اسفندماه ۹۸ برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس و انتقال آن به دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه، سریعا نسبت به تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها اقدام شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم بهزیستی، دکتر بیژن خراسانی، معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی نیز طی سخنانی و در پاسخ به سئوال دانشجویان، کارورزی‌ها، شرایط بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تحت پوشش دانشگاه به لحاظ سیاست‌ها و اقداماتی را که برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، تشریح کرد.

انتهای پیام

نظر شما