شناسهٔ خبر: 41218748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست عضو شورای شهر مشهد از کلائی برای بررسی فوری وضعیت خانه سبز

بتول گندمی، عضو شورای شهر مشهد گفت: با عنایت به وظیفه قانونی شهرداری از شهردار محترم درخواست بررسی فوری وضعیت خانه سبز را دارم.

صاحب‌خبر -

بتول گندمی، عضو شورای شهر مشهد در مورد بازدیدش از خانه سبز شهرداری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«از سد ترافیک جرثقیل‌ها و کامیون‌های ۱۸ چرخ آهن فروشی‌های بلوار شهید طرحچی (خین عرب)  که بگذرید در میان انبارها و کارگاه‌های جوشکاری خیابان طرحچی ۱۹، مرکز ساماندهی و توانمندسازی افراد آسیب دیده شهر "طلیعه زندگی (خانه سبز) " قرار دارد. جایی که قرار است روحی تازه در جسم و جان متکدیان، افراد بی‌خانمان شهر بدمد تا باری دیگر به جامعه بپیوندند اما متاسفانه به محل نگهداری معتادان درمانده و مجرمان بدون سوء پیشینه تبدیل گشته است.

اخیرا گزارش‌های نگران کننده‌ای از خانه سبز داشتم، امروز به اتفاق جمعی از مدیران سرزده سری به این مرکز زدیم. آنچه شاهد بودیم فضای نیم زندان-نیمی آسایشگاه بود.

از اولین باری که از این مجموعه بازدید کردم حدود یک سال و نیم میگذرد و قرار بود مرکز نگهداری متکدیان (خانه سبز) تغییرات اساسی در رویکردها و رویه‌ها داشته باشد با این وجود تغییر قابل توجهی در وضع این مرکز توانمندسازی مشهود نبود که متاسفانه بارزترین نکته آن افزایش تعداد معتادان زن و مرد و یا افرادی که ارتباطی با مواد مخدر داشتند و با حکمی در سطح شهر و یا حتی از برخی شهرستان‌ها به این مرکز فرستاده شده بودند. با عنایت به وظیفه قانونی شهرداری از شهردار محترم درخواست بررسی فوری وضعیت خانه سبز را دارم.

البته مدیر جوانی در یک ماه گذشته به مدیریت این مرکز منصوب شده که با انرژی بالا از برنامه‌ها و طرح‌هایش می‌گفت و امیدوارم با فوریت امکانات آسایشی و بهداشتی هر چه بهتر با توجه به شرایط قرمز کرونایی برای مددجویان "خانه سبز" فراهم نماید، همچنین برای بازسازی این مجموعه طرح عمرانی تهیه کرده بود که امیدوارم هرچه زودتر وارد فاز عملی شود تا "طلیعه زندگی" به کارکرد اصلی خود که "توانمند سازی اجتماعی" است بازگردد؛ انشاا...».

انتهای پیام

نظر شما