شناسهٔ خبر: 41218519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پرداختن به مفاهیم موضوعی قرآن در رادیو معارف

برنامه مفاهیم موضوعی قرآن با عنوان «به رنگ خدا» باحضور حجت‌الاسلام حکیمی از رادیو معارف پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، برنامه مفاهیم موضوعی قرآن با کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) قم با عنوان «به رنگ خدا» از شبکه رادیو معارف پخش می‌شود.

این طرح از شنبه، 20 تیرماه با موضوعاتی چون یاد خدا سبب آرامش قلب، عدم دلبستگی به دنیا، توجه و توکل به خداوند در مصائب و شدائد و تفکر در آن، توجه و تفکر در منشأ دست‌آوردها و ناکامی‌ها و پرهیز از فخرفروشی، آرامش و رضایت‌مندی و زندگی واقعی برای مؤمنان، تشویش در زندگی با برداشت‌های ناصواب نسبت به حقایق، خداترسی و جلب رضایت الهی معیاری برای نیل به سعادت واقعی در نوبت صبح در حال برگزاری است.

بنابر گفته حکیمی «طی این برنامه موضوعات کلی و جزئی و پیام آیات، نکات تربیتی و موضوعات مبتلا به جامعه گفته می‌شود. برای فردی که علاقه‌مند به عرصه حفظ قرآن است، شرکت در طرح ملی 1454 که با محوریت «قرآن، خانواده و آرامش» در حال برگزاری است، می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود به این زمینه باشد، چرا که حفظ موضوعی زمینه‌ساز تدبر در قرآن است، چنانکه در قرآن متذکر شده است «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» و این تدبر، زمینه‌سازی آموزه‌هایی برای سبک زندگی اسلامی است».

یادآور می‌شود، این برنامه در قالب برنامه تولیدی تهیه و ضبط شده است که تا پایان هفته، 20 تیرماه از رادیو معارف پخش می‌شود و طی هفته آینده از محضر استاد قرآنی دیگری استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما