شناسهٔ خبر: 41218285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان

کرمان- ایرنا- به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان یکی از ظرفیت های این استان برگشت حقوق دولتی معادن است که با پیگیری‌های استاندار کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه توانستیم مجوز شورای معادن استانی را بگیریم .

صاحب‌خبر -

مهدی حسینی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با کمک این شورا در حوزه زیرساخت های استان و برگشت منابع مالی استان به استناد قانون توانستیم اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام دهیم.

وی عنوان کرد: از طریق شورای معادن در سال ۹۷ توانستیم ۱۲.۵ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش و بیش از ۱۴ میلیارد تومان از محل ۱۵ درصد ماده ۱۴ قانون معادن به استان کرمان برگرداندیم و خوشبختانه این اعتبار در سال ۹۸ با کمک اعضای شورا در بخش یک درصد، ۱۵ درصد و ۲۰ درصد معافیت حقوق دولتی توانستیم بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان به استان برگردانیم و امسال این آمار برای جذب ۳۳۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برگشت گردش حساب های صنایع معدنی بزرگ مورد توجه ویژه شورای معادن قرار دارد و بر اساس آخرین آمار در سال گذشته رسوب سه هزار میلیارد تومانی اعتبارات را در سیستم بانکی داشتیم که امسال از ظرفیت این رسوب برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنایع کوچک و متوسط استفاده می کنیم.

نظر شما