شناسهٔ خبر: 41218260 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

خلاقان برای ساخت حسگرهای تشخیص سریع با هم رقابت می‌کنند

.دومین رویداد ملی مسابقه طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع برگزار میشود

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مشارکت در شناسایی گروه‌های دانش‌بنیانی و بالا بردن دانش فنی کشور بهانه‌ای شد برای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا از برگزاری دومین «رویداد ملی مسابقه طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع» حمایت کند.
 
این رویداد ملی به دنبال شناسایی گروه‌های دانش‌بنیان، نوپا و حمایت از آنها برای طراحی و ساخت «نانوحسگر زیستی تشخیص سریع» و تجاری‌سازی این تولیدات در کشور است. گروه‌های دانش‌بنیان خلاق و نوآور، دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران داخل و خارج کشور می‌توانند ایده‌های خلاق خود را به این رویداد ارسال کنند.

تعریف بخش ویژه حسگرهای تشخیص ویروس کووید 19 در این رویداد

فناوری‌های تشخیص سریع، مثل نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع، حس‌گرهای پوشیدنی، حسگرهای سریع غیرمتعارف، حس‌گرهای تشخیص سریع کووید 19 و نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع بر پایه سامانه‌های میکروفلوئیدیک از موضوعات اصلی مورد توجه در این رویداد است.

این رویداد با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری دومین مدرسه تخصصی طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع هم در این رویداد طراحی شده است. این رویداد فناورانه نیمه دوم شهریورماه امسال برگزار می‌شود. اگر  فعالیتی در این حوزه دارید می‌توانید توانایی خود را با حضور در دومین رویداد ملی مسابقه طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع محک بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم به این آدرس http://biodc.isti.ir/ مراجعه کنید.

نظر شما