شناسهٔ خبر: 41218229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌انسجام در اجرای برنامه‌های فرهنگی کردستان وجود ندارد

گروه استان‌ها-دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر کردستان گفت: انسجام فرهنگی مشخصی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد, با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره)، اظهار داشت: تفاوت جلسه امروز با سایر جلسات، تصمیم‌گیری بر مبنای شرایط کنونی به ویژه ویروس منحوس کرونا و مشکلات خاصی که این بیماری در فرآیند برگزاری جلسات و اقدامات داشته است، خواهد بود تا هر نهاد و ارگان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خصوص تبیین جایگاه عفاف و حجاب از نظر دین و شرع مقدس و قوانین و مقررات نظام اسلامی، برنامه‌های خوبی را انجام دهد.

وی افزود: 24 اداره در شورای عالی انقلاب ذیربط و متولی گسترش فرضیه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب هستند.

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با اعلام اینکه امیدواریم با همکاری خوب همه مسئولان, فرهنگ ارزشی رعایت حجاب و عفاف را در سطح جامعه گسترش دهیم، گفت: موازی‌کاری و اقدامات متعدد فرهنگی که وابستگی به هم ندارند, یکی از مشکلات موجود در استان است.

وی با تأکید براینکه انسجام فرهنگی مشخصی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان وجود ندارد، تصریح کرد: هر کسی در حد و توان خود اقداماتی گذرا را انجام داده که این اقدامات تأثیرگذار نیست و با گذشت زمان تعدیل می‌شود. 

الله‌مرادی با اعلام اینکه بسیاری از فعالیت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی درازمدت دارد، خاطرنشان کرد: امروز انجام کارهای سلبی در برنامه‌های فرهنگی جوابگو نیست، به همین خاطر باید به دنبال انجام فعالیت‌های ایجابی باشیم. 

وی انجام کارهای ایجابی را هزینه‌بر و زمان‌بر توصیف کرد و ادامه داد: اقدامات حول محور عفاف و حجاب از این دست اقدامات است. 

دبیر ستاد امر‌به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه اگر تمامی افرادی که متولی هستند، پای کار بیایند و وظایف تبیین شده را دنبال کنند، می‌توان به نتایج خوبی نائل شویم، اظهار کرد: وظایفی بر اساس چارچوب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در امور فرهنگی است مشخص شده و به نهادهای ذیصلاح اعلام شده است. 

وی با اذعان به اینکه برای تمامی دستگاه‌های متولی در قالب فعالیت‌های نظارتی و مجری در مقوله حجاب و عفاف وظایف تعریف شده است، گفت: برای انجام هرچه بهتر این اقدامات باید تمامی دستگاه‌ها به صحنه بیایند. 

الله‌مرادی با ذکر اینکه امروز صحنه تغییر کرده و صحنه جنگ و نبرد از میان رفته و شرایط فعالیت‌ها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا تغییر کرده است، افزود: زمینه فعالیت از شرایط واقعی به فضای مجازی کشانده شده  که میتواند اثرگذاری بیشتری را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/481/ش

نظر شما