شناسهٔ خبر: 41218052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان شهرستان:

موجودی پرونده های قضایی سلماس ۶۵ درصد کاهش یافت

سجاد ثقفی

دادستان عمومی و انقلاب سلماس از کاهش ۶۵ درصدی پرونده های قضایی موجود در دادسراهای شهرستان طی سال جاری خبرداد.

صاحب‌خبر -

ناصر عباسی امروز ۱۸تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران سلماس گفت: در طول سه ماهه سال جاری، موجودی پرونده های دادسرای سلماس ۶۵ درصد کاهش یافته و ضمن انجام منظم ملاقات های مردمی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و مراجعات مردمی نیز کاهش یافته است.

وی از نبود مجوز فعالیت رسانه ای در بستر تلگرام و برخی فضاهای مجازی خارجی در کشور خبرداد و با اشاره به اینکه برای گردانندگان آن فضاها بغیر از بروز جرم و نشر اخبار کذب و افترا و... ممانعتی نیز وجود ندارد، افزود: مدیران پیج ها و کانال ها باید در زمینه انتشار اخبار در این فضاها دقت کنند که بر اساس مستنداتشان و با رعایت حقوق خصوصی و عمومی مطلب درج کنند تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایسنا، عباسی افزود: موضوع پرونده شکایت از یکی از کانالهای تلگرامی که در سلماس اقدام به تخریب اشخاص حقیقی و حقوقی نموده بود هنوز در جریان تحقیقات است و منتج به نظر نهایی نشده است و پس از طی روند و نهایی شدن نتایج حتما اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مشکل سد معبر و پلیس ساختمان در سلماس وجود دارد و پیگیری خواهیم کرد تا با همکاری شهرداری بتوانیم مانع سد معبر در محل های تردد مردم در خیابان های اصلی شویم.

دادستان عمومی و انقلاب سلماس خاطرنشان کرد: شهروندان اگر اعتراضی به رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی دارند و اگر می خواهند این مشکلات حل شود باید در مقام شاکی اعتراض و شکایت خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند تا بتوانیم پیگیری کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: با تعامل دستگاه های دخیل در کمیته کرونا، ۲ اکیپ گشت پلیس سلامت در سلماس راه اندازی خواهد شد و ضمن تشدید بازدیدها و تفویض برخی اختیارات به گشتها، با واحدهای مختلف صنفی و تجاری و... برخورد جدی و پلمب واحد صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب سلماس گفت: جمعه این هفته برخی محدودیت های تردد در هسته مرکزی شهر با لحاظ شرایط خاص در جهت کاهش تردد در شهر و مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در جهت کاهش تراکم مراجعات به ساختمان دادگستری سلماس و باتوجه به سفر رییس محترم قوه قضاییه به استان در آینده ای نزدیک، مقدمات طرح احداث دادسرا در سلماس را مطرح کرده ایم و در صورت تخصیص به موقع زمین از سوی شورای اسلامی شهر، خواهیم توانست اعتبار لازم برای ساخت این ساختمان را از رییس قوه دریافت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما