شناسهٔ خبر: 41217564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستا کمک به اصناف آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، ۵۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رییسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ رسته در استان شامل رستوران‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری، حمل و نقل درون و برون شهری، دفاتر خدمات مسافربری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، توزیع آجیل و خشکبار و قنادی، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز توزیع و فروش صنایع دستی،آزمایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، گرمابه‌ها و مرغداری‌ها از جمله این اصناف آسیب دیده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد و با تنفس از مهرماه با اقساط ۲۴ ماهه آغاز می‌شود.
به گفته مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، در این طرح به کارگاه‌های آسیب‌دیده به ازای هرکارگر بیمه شده تامین اجتماعی، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات ،به حساب کارفرما واریز می‌شود و برای کارگاه‌هایی که با دستور ستاد کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان تهسیلات پرداخت می‌شود.
رییسی تصریح کرد: به رانندگان و سایر واحدهای صنفی خویش‌فرمایی نیز که ثبت‌نام آنها در سامانه کارا تایید شده باشد نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
وی افزود: افرادی که از سامانه کارا برای آنها پیامک ارسال شده به مدت یک هفته فرصت دارند تا به بانک‌های عامل مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند و بانک‌ها بایستی تا پایان مرداد تسهیلات را به حساب متقاضیان واریز کنند.

به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری کرونا دولت برای حمایت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به متقاضیان را مصوب کرد.

پس از بررسی‌های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و طبق اعلام بانک مرکزی، ۱۴ رسته اصلی با ۵۵ زیررسته که یک میلیون و ۲۰۰ بنگاه را دربرمی‌گیرد، مشمول دریافت وام شناسایی شدند.

همچنین از ۱۶ تیرماه متقاضیان فاقد بیمه نیز برای دریافت تسهیلات می‌توانند به سامانه مراجعه و درخواست خود برای دریافت تسهیلات را ثبت‌نام کنند.

نظر شما