شناسهٔ خبر: 41217375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جامعه عشایری باید معرفی شود

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایری دارای قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی در راستای تولید است که لازم است از طریق ابزارهای مختلف رسانه ای دیده و معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس قندالی در دیدار با سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: جامعه عشایری مردمی مولد، قانع، کم توقع، نجیب و اصیل هستند که باید بیشتر شناسانده و از آنان حمایت شود.

وی افزود: سازمان امور عشایر ایران خود را موظف به پیگیری مطالبات و خواسته های جامعه عشایری اعم از تامین آب، سوخت، نهاده‌ها، آموزش، بهداشت و ... می‌داند و در این مسیر حرکت می کند.

قندالی، تولیدات این قشر از جامعه را باکیفیت و متنوع عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار فروشگاه عشایری در کشور فعال است که توسط تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری اداره می‌شود.

همچنین در این دیدار سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جامعه عشایری را قشری تولید کننده و موثر در بخش کشاورزی دانست و گفت: این مرکز آمادگی خود را برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های جامعه عشایری از طریق روش های مختلف اطلاع‌رسانی اعلام می‌کند.

والی‌زاده افزود: این مرکز در راستای بهره گیری بیشتر بخش کشاورزی از فضای رسانه ای و تبیین برنامه ها و اقدامات بخش در راستای شعار سال و تامین امنیت غذایی، راه‌اندازی رادیو رویش و تحریریه مجازی جهش تولید در بخش کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما