شناسهٔ خبر: 41216775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست سفیر انگلیس برای حمایت از عراق در یافتن عاملان قتل هاشم الهاشمی

سفیر انگلیس اعلام کرد باید از عراق در تلاش‌هایش به منظور یافتن عاملان ترور هشام الهاشمی حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، «استیون هیکی» سفیر انگلیس در بغداد در سخنانی اعلام کرد جامعه جهانی باید از مؤسسات دولتی عراق در تلاشهایشان به منظور یافتن عاملان ترور هشام الهاشمی حمایت کند.

سفیر انگلیس امروز در مصاحبه اختصاصی با شبکه «اسکای نیوز عربی» گفت لندن از سازمان‌های رسمی در عراق در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی حمایت می‌کند.

وی در ادامه اعلام کرد چاره‌ای نیست به جز آنکه بر مقابله با شبه نظامیان عراقی متمرکز شد و انگلیس دومین کشور بزرگ حاضر در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در عراق و سوریه است.

او همچنین اعلام کرد دولت کنونی عراق در زمینه تلاشهایش برای مقابله با سازمان‌های تروریستی به ما پاسخگوست. او تأکید کرد نابود کردن گروه تروریستی داعش بدون حمایت دولت عراق کاری سخت و دشوار خواهد بود.

رسانه‌های عراقی روز دوشنبه اعلام کردند «هشام الهاشمی» از کارشناسان امنیتی به دست افراد مسلح ناشناس در بغداد، پایتخت عراق و در نزدیکی خانه اش ترور شده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق عاملان قتل الهاشمی را تهدید و اعلام کرد مسئولانی که در ترور این فرد دست داشته اند را مورد پیگرد قرار خواهد داد؛ همچنانکه وی گفت دولتش اجازه نخواهد داد عملیات‌های ترور بار دیگر به صحنه این کشور بازگردد.
ادعای مبارزه ائتلاف آمریکا با داعش در حالی مطرح می‌شود که «حسین العقابی» نماینده فراکسیون «النهج الوطنی» عراق از دولت این کشور خواست که به حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی پایان دهد.

العقابی گفت که عراق باید در مسئله حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بازبینی کند.

او همچنین با بیان اینکه این بازبینی باید در تمامی سطوح ائتلاف بین‌المللی باشد، تأکید کرد که ائتلاف آمریکا، یکی از در‌های مشکلات در عراق است.

انتهای پیام/

نظر شما