شناسهٔ خبر: 41216733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سمنان تاکید کرد:

لزوم هدایت درآمد زکات به مسیر اشتغالزایی و ایجاد ارزش‌افزوده

استاندار سمنان گفت: درآمد حاصل از زکات با اجرای طرح‌های خلاقانه به مسیر سرمایه‌گذاری ، تولید ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار هدایت شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر 18 تیرماه درجلسه شورای زکات استان سمنان به ریاست آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: باید ارایه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات مورد توجه مجریان باشد و با تولید ارزش افزوده می‌توان پرداختی های بیشتری به افراد مددجو داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایده اینجانب در ارتباط با ثروت آفرینی برای ایتام با حضور این افراد در بازار سرمایه با حمایت دولت و تامین مالی اولیه مورد استقبال کمیته امداد قرار گرفت و فرایند اجرای این طرح در دست اقدام است.

استاندار سمنان ادامه داد: در کنار رویه‌های سنتی برای کمک به مددجویان و اقشار کمتر برخوردار جامعه، استفاده از ساز و کارهای نوین برای افزایش درآمد پایدار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی‌ مورد توجه باشد.

آشناگر اضافه کرد: چگونگی خلق ثروت را باید به مددجویان کمیته امداد و به خصوص به ایتام آموخت و با این اقدام می توان برای فقرزدایی در کشور گام کرد.

وی تصریح کرد: باوجود شیوع کرونا ویروس، کشاورزان و دامداران استان بحمدلله با ضررهای قابل توجهی مواجه نشدند ولذا لازم است کشاورزان پر تلاش استان با رعایت آموزه های دینی و اعتقادی ، نسبت به فریضه مهم پرداخت زکات حساس باشند.

فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: فرهنگ پرداخت زکات باهدف کاهش فقر و رونق و آبادانی در جامعه فرهنگ سازی شود.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی افزود: زکات از موارد مطهر و پاک جامعه است و در قرآن کریم نسبت به پرداخت زکات تاکید زیادی شده است.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت زکات از آموزه های دینی نشات می گیرد و آحاد جامعه نسبت به اجرای ارزش‌های ناب اسلامی دغدغه مند باشند.
آیت الله شاهچراغی ادامه داد: زکات گرفتنی است و باید کارگزاران در حکومت های اسلامی با اجرای طرح های موثر برای مطالبه زکات از آحاد جامعه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: پرداخت زکات در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است و صدا و سیما و دیگر دستگاه های اجرایی در ارتباط با اهمیت این موضوع بیشتر برنامه تولید کنند.

انتهای پیام

نظر شما