شناسهٔ خبر: 41216575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد؛

نقش حیاتی بخش آب و فاضلاب در سلامت جامعه

جهانگیری از اقدامات وزارت نیرو برای بهبود کیفی و کمی منابع آب قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور  امروز چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات وزارت نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب و فاضلاب با تأکید بر اهمیت و حساسیت ویژه بخش آب و فاضلاب کشور در سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اقدامات خوب وزارت نیرو شاهد بهبود کیفی و کمّی منابع آب در کشور هستیم که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به گزارش‌های مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات این وزارتخانه برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر منابع آب شرب کشور و نیز درخواست این وزارتخانه در خصوص ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های کیفی سازی و گندزدایی منابع آب، از سازمان برنامه و بودجه خواست پیگیری‌های لازم را برای پرداخت به موقع اعتبارات بخش آب و فاضلاب و نیز هزینه‌های خرید تضمینی آب انجام دهد.

در این جلسه وزیر نیرو نیز با اشاره به گرمای زودرس و افزایش مصرف آب شرب خانوار‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با اتکا به توانمندی‌ها و تجربیات مهندسین و متخصصین وزارت نیرو، در صورت تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز امیدواریم با کمبود آب شرب در تابستان مواجه نشویم.

اردکانیان همچنین گزارشی از میزان دسترسی مردم شهر‌ها و روستا‌های کشور به آب سالم ارائه کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش آب سالم در شهر‌ها تقریباً صد در صد و در روستا‌ها بیش از ۸۲ درصد است که در مقایسه با آمار جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه گزارشی از اقدامات وزیر نیرو برای جلوگیری از تأثیر بیماری کرونا بر تأمین آب شرب کشور ارائه کرد و گفت: برای حفظ پایداری آب شرب در تابستان نیازمند تأمین منابع مالی و اعتبارات لازم برای تأمین مواد منعقد کننده، کلر، مواد گندزدا و مواد تنظیم کننده PH برای آب شرب هستیم که امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، این منابع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست از اهتمام ویژه این سازمان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرای وزارت نیرو قرار داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهد کرد اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو برای تأمین آب شرب مناسب فراهم کند.

در این جلسه که رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشت مشکلات و مسائل بخش آب و فاضلاب کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین منابع مورد نیاز وزارت نیرو را برای تأمین آب شرب سالم اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما