شناسهٔ خبر: 41216349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

در پایان مذاکرات سرلشکر باقری و سپهبد علی عبدالله ایوب

امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی ایران و سوریه

در پایان مذاکرات رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشین فرمانده کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه، توافقنامه همکاری همه جانبه در زمینه نظامی، دفاعی و امنیتی امضا شد.

صاحب‌خبر -

العالم-ایران

«علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز، چهارشنبه در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی و امنیتی، توافقنامه امضا کردند.

بر اساس این گزارش، این توافق بر گسترش همکاری نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

دو طرف ایرانی و سوری، اوضاع سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

علی ایوب در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد یک لحظه درنگ نمی‌کرد».

ایوب در ادامه گفت: «هر چه هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است».

وی همچنین در ارتباط با تحریم آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» گفت: «قانون سزار با سوری‌ها می‌جنگند در [تهیه] خوراک، دارو و غذای کودکانشان. تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم».

وزیر دفاع سوریه تأکید کرد: «اسرائیل شریک قوی [آمریکا] در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند».

او در ادامه همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است بی‌شک پیروز خواهد شد.

در مقابل، سرلشکر باقری گفت: «سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد».

سرلشکر باقری افزود:‌ «ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گرو‌ه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است».

وی تصریح کرد: «ترکیه باید بداند که حل هرگونه از مشکلات امنیتیش از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری صورت می‌گیرد و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه».

سرلشکر باقری همچنین تأکید کرد:‌ «مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد».

باقری در پایان اظهاراتش گفت که «توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشار‌های آمریکا تقویت می‌کند».

نظر شما