شناسهٔ خبر: 41215651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با بهره‌گیری از ظرفیت زکات؛

بستر اشتغال ودرآمدزایی پایدار برای مددجویان استان سمنان فراهم شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه از ظرفیت زکات در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار برای مددجویان استان بهره‌گیری شود، گفت: ارائه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان استان مهم‌ترین رویکرد این شورا است، اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت زکات در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار برای مددجویان استان اقدام شود.

وی با بیان اینکه ارائه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات باید مورد توجه مجریان قرار گیرد، تصریح کرد: و با تولید ارزش افزوده می‌توان پرداختی‌های بیشتری به افراد مددجو داشت و برای توانمندسازی آنان اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

حضور ایتام در بازار بورس استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه لازم است درآمد زکات به مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال هدایت شود، افزود: چگونگی ثروت آفرینی را باید به مددجویان به ویژه ایتام آموزش داد و در این صورت سطح درآمد مددجویان ارتقا می‌یابد.

آشناگر فقرزدایی را از دیگر اهداف مهم دولت برشمرد و گفت: حضور ایتام در بازار سرمایه بورس طرحی مطلوب و اثرگذار برای تحقق این اهداف است که البته نیازمند حمایت دولت و تأمین منابع مالی اولیه برای سرمایه‌گذاری ایتام و مددجویان در بورس است.

وی با اشاره به استقبال خوب کمیته امداد از اجرای این طرح بیان کرد: حمایت سایر سازمان‌های مردم نهاد از جمله بهزیستی نیز در این عرصه می‌تواند تأثیر گذار باشد.

کشاورزان و دامداران اهتمام ویژه‌ای به پرداخت زکات داشته باشند

استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ۱۴ رسته شغلی مختلف در استان دچار خسارت شدند، تصریح کرد: این‌درحالی است که کشاورزان و دامداران استان خسارت قابل‌توجهی را از شیوع این ویروس متحمل نشدند.

آشناگر یادآور شد: لازم‌است کشاورزان با رعایت آموزه‌های دینی و اعتقادی، نسبت به فریضه مهم پرداخت زکات در شرایط فعلی اهتمام بیشتری بورزند.

نظر شما