شناسهٔ خبر: 41215619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

طاهری:

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیاز به بستر و فضای مناسب در استان دارد

نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به دیدار با مسئولان فنی حرفه‌ای استان گفت: مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار نقش موثری دارد.

صاحب‌خبر -

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت ها در زمان سرکشی به حوزه انتخابیه گفت: به عنوان نماینده مردم شریف زنجان و طارم از زمانی که جلسات علنی مجلس برای مدت دو هفته تعطیل شد به حوزه انتخابیه رفته و زمان بسیاری را برای ملاقات های مردمی و رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه در نظر گرفتیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس افزود: تلاش بر این است که در مدت زمانی که مجلس جلسه علنی ندارد، بتوان از مشکلات مردم و مشکلات حوزه انتخابیه به نحو احسن باخبر شده و از طریق راه های قانونی بتوان در جهت برطرف کردن مشکلات قدم برداشت.

وی با اشاره به جلسات با اتاق اصناف و مسولان صنایع و معادن استان مطرح کرد: با اصناف مختلف جلساتی برگزار کردیم همچنین با مسئولان اوقاف استان جلسه داشتیم.

طاهری با اشاره به دیدار با مسئولان فنی حرفه‌ای استان و بازدید از کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای،تاکید کرد:مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار نقش موثری دارد،  آموزش های فنی و حرفه ای باید به عنوان اصل مهم در توسعه اشتغال در کشور مورد توجه قرار گیرد.بستر و فضای مناسب برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای باید در استان توسعه یابد.

وی ادامه داد: ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعال است؛همچنین تعداد ۱۳۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نیز در استان زنجان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به علاقمندان ارائه می‌دهند.

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به دیدار با فرمانداران و شوراهای دهیاری و بخشداران،خاطرنشان کرد: ما در اینجا سه منطقه داریم ،در یک مرحله از ۸ روستا به همراه با مدیران مربوطه بازدید کردیم و مشکلات آنها پیگیری شد.به همراه مسئولان جهاد کشاورزی و آبفا و دیگر ادارات،سرکشی از حدود ۱۰ روستا انجام شده است و مشکلات آنها را شنیدیم و جلساتی را با دهیاری و شوراهای شهر آنها برگزار شد.

طاهری با بیان اینکه روستاها مشکلات عمده‌ای با منابع طبیعی دارند، اظهار کرد: در روستاها اغلب مشکلاتی که با جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن وجود دارد مطرح می شود، در حوزه آب و آبیاری مشکلات بسیاری دارند و وقتی به روستاها سرکشی می کنیم مشکلات مردم مطرح می‌شود و ما در دو روز متفاوت به حدود ۱۰ روستا سرکشی کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به دیدار با خانواده های شهدا مطرح کرد:  ملاقات با خانواده شهدا از برنامه‌های ما بوده است، برخی از مشکلات روستاها در همانجا حل و فصل می شود؛چرا که با مسئولین مربوطه مشکلاتشان را مطرح می‌کنند مثلا در موضوعات مزارع کشاورزی و آب شرب و آب زراعی این مسائل به مسئولان ارجاع داده می‌شود و همان جا قول رفع مشکلات را مسئولان می دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بخشی از مسائل و مشکلاتی که در دیدار با مردم مطرح می‌شود نیاز به اعتبارات دارد. امیدواریم که بتوانیم در پایتخت کاری انجام بدهیم و با حضور در مجلس و مطرح شدن این مسائل این مشکلات پیگیری می‌شود./

پایان پیام

نظر شما