شناسهٔ خبر: 41214605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید «میر سجاد صفوی کلوانق»؛

دست از رهبری برندارید که اهل کوفه می‌شوید

شهید «میر سجاد صفوی کلوانق» در وصیت‌نامه خود نوشته است: بچه‌هایتان را با فلسفه شهادت آشنا کنید و درس شهادت را به آن‌ها بیاموزید تا مجاهد شوند و دست از رهبری برندارید که اهل کوفه می‌شوید و تا ابد پشیمان خواهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «میر سجاد صفوی کلوانق» در 20 آبان‌ماه 1347 در شهرستان بستان‌آباد آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی دشمن بر علیه کشورمان، برای دفاع از خاک کشورش به جبهه‌های نبرد علیه دشمن اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، درنهایت در تاریخ 17 بهمن‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 و در شلمچه به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

وصیت‌نامه شهید:

چند وصیت به همه می‌کنم: هر کاری می‌خواهید انجام دهید، ببینید برای خداست یا نه، اگر برای خدا نبود از انجام آن‌ها دوری کنید. دنبال هواهای نفسانی نروید که شما را به گمراهی می‌کشاند. بچه‌هایتان را با فلسفه شهادت آشنا کنید و درس شهادت را به آن‌ها بیاموزید تا مجاهد شوند و دست از رهبری برندارید که اهل کوفه می‌شوید و تا ابد پشیمان خواهید شد.

به عنوان یک برادر کوچک به همه مسئولان عرض می‌کنم که در راس همه کارهایشان خدمت به مظلومان را قرار دهید چون همین‌ها هستند که جبهه‌ها را نگه داشته و هر روز خون می‌دهند که نهال انقلاب بارور شود و اسلام به پیروزی برسد. طی مدت جنگ این بنده حقیر از وجود انسان‌های والامقام که نمی‌توان ترسیم‌شان کرد، درس‌ها آموختم و بهره‌ها بردم که شاید یک لحظه آن را با تمامی عمر نتوانم مقایسه کنم و خوشحالم که در کنار این یاوران حسین بن علی(ع) هستم.

به حضور مادر، برادرانم و خواهرانم می‌گویم که دنیا را با این ظاهر فریبنده، همانند سرابی است که هر چه به طرف آن بروید به آن نخواهید رسید پس سعی کنید برای آخرت توشه بردارید و از مواضع گناه به دور شوید و خودتان را بسازید.

اکنون که رحمت الهی بر این امت سایه افکنده است قدر این نعمت‌ها را بدانید و مبادا لحظه‌ای کفران کنیم که عذاب خدا را در پی دارد. همیشه یار و یاور امام و ولایت‌فقیه باشید تا دست دشمنان و توطئه‌گران کوتاه شود. خط اصیل را پیشه گیرید چون نجات دنیوی شما در این خط است.

از دلداری و رسیدگی به امور یتیمان شهدا و خانواده آن‌ها تا حد امکان کوتاهی نکنید. همان طوری که مادران شهیدان و خواهران ایشان صبر می‌کنند، خواهران و برادران عزیزم و مادر گرامی‌ام شما هم مثل کوه استوار و صابر باشید و در شهادت من جزع ننمایید. خدا یار و نگهدار شما باشد. ان‌شاءالله

میر سجاد صفوی کلوانق
65/11/1

انتهای پیام/

نظر شما