شناسهٔ خبر: 41214570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دادگاه آمریکا، ایران را به پرداخت غرامت محکوم کرد

دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، جمهوری اسلامی ایران را در حادثه بمب‌گذاری برج‌های خبر در عربستان مقصر شناخت و به پرداخت غرامت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
صراط:
دادگاه فدرال واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران را به اتهام اثبات نشده دست داشتن در انفجار برج‌های خبر در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۶ به پرداخت غرامت چندین میلیون دلاری محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز گذشته اعلام کرد دادگاه فدرال واشنگتن با طرح اتهام علیه افراد وابسته به ایران در حادثه انفجار برج‌های خبر، جمهوری اسلامی را به پرداخت غرامت ۸۷۹ میلیون دلاری محکوم کرده است. این فرد ادعا کرد: گذشت بیش از دو دهه از این حادثه ما را از تلاش برای پیگیری این مسئله ناامید نکرده است. وی افزود: ما به دنبال آن خواهیم بود که دولت ایران را تا زمانی که لازم باشد در قبال این حمله پاسخگو نگه داریم.

در این پرونده ادعایی، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعات ایران متهم شناخته شده اند. این دادگاه آمریکایی مدعی است جمهوری اسلامی بیش از ۲ تن مواد منفجره را در اختیار عاملان حادثه انفجار برج‌های خبر قرار داده است تا محل استقرار نظامیان آمریکا در این شهر را منفجر کنند.

دادگاه فدرال واشنگتن در حالی بدون ارائه هر گونه ادله‌ای جمهوری اسلامی ایران را به همدستی در این انفجار متهم می‌کند که در سال ۲۰۰۷ ویلیام پری، وزیر دفاع وقت آمریکا انفجار برج‌های خبر را به گروه تروریستی القاعده نسبت داد.

در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی بر اثر انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در شهر خبر عربستان، ۱۹ نظامی آمریکا کشته و حدود ۴۰۰ تن مجروح شدند.

نظر شما