شناسهٔ خبر: 41214345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار کلات:

شهروندان کلاتی از نبود تخت آی.سی.یو برای بستری بیماران حاد تنفسی رنج می‌برند

جواد افتخاري

فرماندار کلات گفت: به دلیل نبود تخت آی.سی.یو (ICU) و نداشتن دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان کلات برای بستری بیماران با علائم حاد تنفسی نمی‌توانیم به این افراد خدمات ارائه دهیم و اگر نیاز به مراقبت‎های ویژه داشته باشند، هیچ امکاناتی در شهرستان نداریم.

صاحب‌خبر -

مهدی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل نبود آی.سی.یو و از سویی تجهیزات بسیار محدود و همچنین نبود امکانات مورد نیاز در تنها بیمارستان کلات مجبور هستیم بیماران را به مشهد بفرستیم که مشکلات بسیاری را در پی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی و گستردگی روستاها، بیماران نیازمند برای مراجعه به تنها بیمارستان شهرستان که امکانات حداقلی دارد با مشکلات و سختی‌های بسیاری مواجه هستند، بدون شک اگر آمار افراد مبتلا به کرونا در شهرستان افزایش یابد امکانات حوزه درمان پاسخگو نخواهد بود و خدمات به سختی ارائه می‌شوند.

فرماندار کلات بیان کرد: در وضعیت فعلی فقط بیماران معمول و عادی را می‌توانیم پوشش دهیم اما اگر فردی نیاز به دریافت خدمات و مراقبت ویژه داشته باشد، هیچ امکاناتی نداریم.

ابتلاء ۱۰ نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا

وی در ادامه با بیان اینکه هر چند در بیمارستان بخش‌های خاصی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش‌بینی شده ولی بسیار محدود بوده و حداکثر ظرفیت برای ۱۰ تا ۱۵ نفر است، عنوان کرد: متأسفانه بیش از ۱۰ نفر از کادر بهداشت و درمان شهرستان کلات به ویروس کرونا مبتلا شدند البته در حال حاضر شرایط عمومی خوبی دارند.

ناصری مطرح کرد: با توجه به اینکه اکنون بالغ‌بر ۵۰ تا ۶۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند، از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی جز در موارد ضروری از آمدن به مکان‌های عمومی پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: قطعاً با افرادی که بخواهند سلامت عمومی جامعه را به خطر بیندازند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی‌تفاوت باشند و یا رفتار مخاطره‌آمیزی از این افراد شاهد باشیم با هماهنگی به عمل آمده برخوردهای قانونی از طریق عوامل ذیربط انجام خواهد شد.

ورود به کلات ممنوع

فرماندار کلات همچنین اظهار کرد: با وضعیت فعلی از مسافران و گردشگران تقاضا می‌شود فعلاً از سفر به کلات امتناع کرده و مسافرت خود را برای آمدن به این شهرستان به وقت دیگری موکول کنند، با وجود اینکه جمعیت شهرستان کلات ۴۰ هزار نفر است، اما در تعطیلات چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۲.۵ برابر جمعیت کل شهرستان مسافر به شهرستان آمدند و این جمعیت قابل توجهی است.

وی گفت: با این امکانات محدود درمانی که در شهرستان داریم مردم مرزنشین تحمل و پذیرش این بیماری را در حد وسیع نخواهند داشت، اگر همه‌گیری ویروس کرونا صورت گیرد مشکلات ما نسبت به دیگر مناطق بیشتر خواهد بود.

ناصری ادامه داد: برای کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا مقرر شده از پذیرش و حضور مسافران در مناطق ییلاقی و تفرجگاهی شهرستان در ایام پایانی هفته «پنجشنبه و جمعه» به مدت دو هفته ممانعت به عمل آید.
 
 وی تصریح کرد: در ایام مذکور اکیپ انتظامی به همراه پلیس‌ راه در محل پل هفت دهانه کیلومتر ۶۵ کلات - مشهد مستقر می‌شود و مسافران را راهنمایی و هدایت خواهند نمود، البته تردد در محور آزاد بوده و صرفاً راهنمایی و اطلاع‌رسانی به مسافران در خصوص عدم پذیرش مسافر در مناطق هدف گردشگری صورت خواهد گرفت.

ناصری از ممنوع بودن برگزاری هر گونه اجتماعات و مجامع عمومی توسط دستگاه‌ها و نهادها تا پایان تیر ماه جاری خبر داد و افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان با کسب نظر بخشداران اقدامات لازم را با همکاری شوراها و دهیاران برای توجیه و آگاه‌سازی مردم در پذیرش نکردن مهمان و یا ارائه ندادن خدمات به مسافران و گردشگران به عمل خواهند آورد.

وی تأکید کرد: اداره تبلیغات اسلامی برای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان و شهرستان و همچنین تأکید شورای تأمین شهرستان کلات تا اطلاع ثانوی از برگزاری هر گونه مراسم در مساجد به جز برگزاری فریضه نماز خودداری نموده و مراتب به هیأت‌ امنای مساجد باید ابلاغ شود.

فرماندار کلات گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته قبلی برای برگزاری مراسم عروسی توسط برخی از اهالی این جشن‌ها صرفاً تا روز جمعه هفته جاری بیستم تیر ماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ۵۰ درصد ظرفیت تالارها صرفاً در فضای باز تالار برگزار می‌شود، اما از روز شنبه ۲۱ تیرماه برگزاری هر گونه مجالس عروسی تا پایان تیر ماه جاری ممنوع بوده و در صورت مشاهده از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما