شناسهٔ خبر: 41214169 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

سرپرست وزارت صمت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

برای کاهش التهاب بازار، جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شده است/ همزمان عرضه مستقیم با نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ حدود 20 هزار تومان برای کنترل بازار انجام می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای کاهش التهاب بازار، جلوی صادرات تخم مرغ موقتاً گرفته شده است و بصورت همزمان عرضه مستقیم تخم مرغ نیز به نرخ مصوب هر شانه حدود 20 هزار تومان انجام می شود تا بازار کنترل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، صادرات برخی اقلام مزیت بیشتری می‌یابد و این افزایش تقاضا برای صادرات بعضاً سبب کمبود در داخل می شود که برای فروکش شدن التهاب بازار به صورت موقت جلوی صادرات تخم مرغ گرفته شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، اتحادیه انجمن‌های مرغ تخم گذار به صورت موقت جلوی صادرات تخم مرغ را گرفت و همزمان نیز در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره ای عرضه مستقیم تخم مرغ را به نرخ مصوب داریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده 11 هزار تومان تعیین شده است و هر شانه تخم مرغ نیز حدود 20 هزار تومان می شود که این رقم برای شانه‌های تخم مرغ 30 تایی و ساده است و برای شانه های تخم مرغ در بسته بندی‌های مختلف این رقم حدود یک تا دو هزار تومان بیشتر خواهد شد.

مدرس خیابانی با اعلام اینکه فردا پنج طرح صنعتی و معدنی در کشور افتتاح می شود، افزود: دو طرح فولادی در استان فارس و یک طرح بافت بلوچ در استان سیستان و بلوچستان از جمله این طرح ها است و برای افتتاح این طرح ها بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

نظر شما